En knalldag på OSL!

Tændis

ScanFlyer Blue
En knalldag på OSL!

Morn, morn!

Var på OSL i dag, hvor jeg fikk med meg mye morsomt! 3 stk 757, Korean og Air Slovakia var noe av det som stod på menyen. Ble også en del bytting av plasser rundt omkring, noe som betyr varierte vinkler. Ble veldig godt fornøyd med bildene selv og føler at jeg er blitt mye bedre "kjent" med kameraet og objektivet nå! Som vanlig, pøs på med kommentarer, tar gjerne imot konstruktivt også! :)

Nytt spottested for meg dette her med synes jeg fikk kule bilder, eneste er at gresset kommer litt i veien. Her er det LH som er først ut
IMG_6926.jpg

...Oppfulgt av CO med sin 757
IMG_6946.jpg

Iceair med "Bryndis"
IMG_7009.jpg

Turkish, rolling 01L
IMG_7060.jpg

IMG_7076.jpg

Så ble det skifting av rullebane, flaks at det skjedde 5 min før denne lille kom
IMG_7101.jpg

IMG_7107.jpg

IMG_7109.jpg

KLM med en 737 som hvertfall sèr helt ny ut
IMG_7124.jpg

IMG_7126.jpg

IMG_7135.jpg

IMG_7147.jpg

TAP'en kom inn ganske høyt
IMG_7151.jpg

Denne er helt ny for meg!
IMG_7169.jpg

IMG_7174.jpg

Air Frace på short
IMG_7183.jpg

Enda en "ny" for meg
IMG_7223.jpg

!
IMG_7238.jpg

Fortsettelse følger... ;)

Re: En knalldag på OSL!

Plutselig hørte vi på radioen at Air Slovakia skulle ta av om 20 min (har aldri hørt de har sagt sånn på radioen før...) så vi heiv oss i bilen og kjørte til 19L. Akkurat idet vi var fremme, svingte den inn mot B8, snakk om timing!
IMG_7256.jpg

IMG_7262.jpg

I og med at vi skiftet rullebane, regnet jeg med at vi misset denne, men jamme hadde man litt flaks også...
IMG_7277.jpg

Air France
IMG_7286.jpg

IMG_7292.jpg

IMG_7300.jpg

Ok da, så får jeg ta med en, eller faktisk to SAS... :)
IMG_7325.jpg

:)

VolaeWeb er Allitalia's "billigselskap".

Correct me if I'm wrong :)

Forresten, meget bra bilder dette her! :)

Last edited:

Veldig veldig bra :) Overeksponert et par av dem, men ellers toppers!

Masse flotte bilder, fikk med meg en del av maskinene da jeg ankom fra Wroclaw i dag.

737-700-maskinen til KLM ble levert 30. august. Fresh og fin!

Flotte bilder. Gleder meg til min første spotterdag på OSL.

PH-BGE har jeg aldri sett bilder av. Visste ikke at KLM hadde fått -700 en gang. Søkte på airliners og de hadde ikke bilde av den. Så last opp Tændis og du er kanskje den første. ;)

Bra serie Tændis, selv om noen var kanskje litt overeksponert som nevnt før i tråden. Primeraen er så lækker, synd vi mister dem snart.
Ser også at du fant plassen jeg nevnte for deg.... ;)

Ikke hør på dem som sier det var overeksponert! Bildene var akkurat passe de! Fine og lyse! :):):)

Takker folkens! Hadde faktisk undereksponert disse bildene med ett hakk, men ser at jeg kunne tatt ett til på noen hvertfall.. Jaja Airbus 330, takk for veiforklaring :)

Flotte bilder. Gleder meg til min første spotterdag på OSL.

PH-BGE har jeg aldri sett bilder av. Visste ikke at KLM hadde fått -700 en gang. Søkte på airliners og de hadde ikke bilde av den. Så last opp Tændis og du er kanskje den første. ;)

Er disse gode nok for airliners da..? Og hva er minimum og maksimum størrelse (px) på airliners.net?

Det er ikke jeg rett mann til å svare på. Men trudde ikke de var så strenge på det når det var første bilde av nytt fly i nytt selskap?

Er disse gode nok for airliners da..? Og hva er minimum og maksimum størrelse (px) på airliners.net?
Prøv! De er visst blitt utrolig strenge der nå! Vil bare ha bilder som er mulig å selge har jeg hørt! Legg deg på 1024 du! Passe størrelse som ikke gir de store mulighetene til å stjele for å skrive ut i stort format! Tror 1200 er max størrelse inntil du har 1000 bilder der!

Prøv! De er visst blitt utrolig strenge der nå! Vil bare ha bilder som er mulig å selge har jeg hørt! Legg deg på 1024 du! Passe størrelse som ikke gir de store mulighetene til å stjele for å skrive ut i stort format! Tror 1200 er max størrelse inntil du har 1000 bilder der!

Det stemmer ikke, jeg var uheldig å lastet opp et bilde som var på 1600*, og det gikk fint igjennom. Tror minimum er 1024*768 og maks filstr er 1 Mb

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=45420

OK!! Da er det endret etter at amerikanerne tok over! Uansett, jeg laster ALDRI opp større enn 1024 på nettet- grunnet det jeg nevnte- men gjør som dere vil! ;)

Kjempebilder igjen tændis :-) Regner med at overeksponeringen er myntet på AF og TAP, og de er endel overeksponert også.. Du nevner at du har undereksponert bildene, du må også ta høyde for hvordan lysmåling du har stilt inn kamera på da :-) Veit ikke om du har lastet opp KLM til A.net enda, men det bildet fra siden har nok en god sjans! Det på skrått forfra er mulig at de kommer til å henge seg opp i overeksponert slats...

Men jøje meg, flott serie!!

Takk og takk! :)

Ja, har prøvd å laste opp KLM'en på A.net, men de var visst ikke i det "gode" hjørnet da heller... Satser på bedre lykke neste gang!

Back