En god del blått, og litt annet eksotisk

Re: En god del blått, og litt annet eksotisk

Gleder meg som en liten unge til jeg skal tilbringe 8timer på AMS på vei til USA.

Var det gode spotterplasser der synes du? For bildene er vel fra AMS..?
Alle untatt et er AMS, ja.

Mye er tatt på terrassen på taket - motlys tidlig på dagen, og jeg hadde tåkedis i tillegg så det var skikkelig skarpt og "guffent". Litt lang avstand til rullebanene. Er været fint er det uansett topp uten på terrassen - litt sol og vind i håret og lukten av JetA1 i nesa :D Koster ingen ting og det er ikke høye gjerder der. For mange av flyene på non-schengen er det sikkerhetskontroll ved gate, så det å gå ut og opp der spiller liten rolle for de som er i transfer.

Martinair og KLM 747 m.fl. er tatt helt ytterst på den sydligste fingeren i D-piren (Non-Schengen, så ikke sats på det når man skal hjem til Norge). Dersom gaten ikke brukes og solskjermingen ikke funker kommer man helt inntil vinduene og kan få "greit" resultat. De hadde avganger sydover på Aalsmeerbaan/Kaagban, da kom det en del snacks forbi vinduet. Hvordan det er på Schengen-siden (B og C) rakk jeg ikke sjekke.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Schiphol-overview.png

Mange flotte bilder her! Keep them comming!!

Apropos NW, flyr de iallefall til DTW 4xD, MSP 3xD, MEM 1xD, BOS 2xD, JFK 1xD (pluss DL 1xD), SEA 1xD.

Det var iallefall det jeg kom på i farta. Dvs 11 daglige avganger fra AMS. Men fant ingen rute de bruker 747 på, så jeg lurer litt på hvor den trafikkerer, eller om at den kanskje ikke går fast?

BF:cool2

Portland (PDX) ogsaa - tror den gaar daglig naa....

Back