En folkeflytning!

Godt med trafikk i dag også. Ser at så og si alt fra Hellas er forsinket tilbake til Skandinavia, noen som vet noe, eller er det bare klassisk gresk flyplass mtp at ting tar minst dobbelt så lang tid som her hjemme? Ser ikke ut til at slots hadde hoveddelen av skylden i dag faktisk

Mye Syden flighter i dag, i forbindelse med høstferien. SunClass har vel 5 flighter sørover i dag. Cyprus Airways dukker opp, og Freebird kommer innom 3 ganger på OSL.

Også er det mye SAS Charter til Hellas i tillegg til vanlige rutefly fra både dem og Norwegian.

Re: Nye Norwegian-nettsider på vei

Da var ferien i gang for mange:

c498cdd873f2af625e2debc28390ffd7.jpg

cb1a8ab099e981103364de5cbb66dbf6.jpg

Er flyplassen åpen for avganger nattestid også hvis noen selskaper skulle ønske det, eller er sikkerhetskontrollen stengt osv. ?

Er flyplassen åpen for avganger nattestid også hvis noen selskaper skulle ønske det, eller er sikkerhetskontrollen stengt osv. ?

Det er nok mulig ja, men spørs om avgiftene blir høyere.
Samt så er det nok ikke noe servicetilbud, med mindre noen ønsker å fly fast og har nok pax til at noen kiosk/restaurant ser det hensiktsmessig og økonomisk å holde åpent.

Flyplassen er vel teknisk sett åpen hele døgnet, men den har slik jeg forstår det noen mer eller mindre «selvpålagte» begrensninger for nattavganger av støyhensyn.

Men det er langt flere avganger, i hvertfall på utland, på kveldstid nå enn tidligere. Husker tilbake i 2002/2003 hvor avgang utland omtrent var død etter kl19. De to siste flightene gikk vel rundt 20:30 med henholdes SK til CPH og AY til TKU. Siste ARN flight gikk vel litt før det igjen.

På innland har det vel gått litt motsatt vei i senere år, med ikke så fryktelig mye aktivitet på sen kveldstid, altså etter kl 22.

Men nå i sommer har det endret seg litt igjen, senest i går hadde SAS hele 5 avganger på innenriks etter kl 22.

Senest ut kl 2305 til BGO. Men den gikk som SK295 og ikke SK299 som historisk har vært korrekt benevnelse på avgangen til BGO kl 2300ish.

Sent from my iPhone using Tapatalk

På innland har det vel gått litt motsatt vei i senere år, med ikke så fryktelig mye aktivitet på sen kveldstid, altså etter kl 22.

Men nå i sommer har det endret seg litt igjen, senest i går hadde SAS hele 5 avganger på innenriks etter kl 22.

På søndager er det gjennom nesten hele året en innenriksbølge som går rundt klokken 22. De går litt tidligere enn hva de har gjort i sommer hvor mye ikke har gått før 22:30, men likevel.

Ellers har flytrafikken fra og med i dag giret ned (for de som ikke er så inne i dette er en god indikator på hvor mye trøkk det er på ferieproduksjonen å se på ARN-produksjonen fra OSL. Nå i sommer har det stort sett vært én E95-flyvning om morgenen, fra i dag er det tre 32N-flighter i samme tidsrom).

Der er i skrivende stund 14 SK- maskiner i luften mellem alle de kanariske
øer og Portugal! LN-RGG er muligvis en ferry, det er ikke helt klart! Det
er jo en hel folkevandring,-flyvning, - flytning!
Jeg holder aldrig op med at forbavses over, hvor stort det marked er i
Skandinavien. Jeg er snart den eneste jeg kender, som aldrig har
været på de kanter.....:)

Jeg hadde aldri vært der frem til tråden ble startet i 2017 og heller ikke etterpå for den saks skyld. :)

Ellers er vel den ene av to ukentlig SunExpress avganger til Izmir som går 23:40 den desidert seneste schedulerte avgangen fra OSL? Da er det jo en stund siden forrige fly og man være rimelig tomt i terminalen da.

Back