• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En film jeg ikke tror vi har hatt her på forumet?

Re: En film jeg ikke tror vi har hatt her på forumet?

Flott film, men litt dårlig kvalitet. Er det en PC-12? Er virkelig en stilig altiport det der.

Flott film, men litt dårlig kvalitet. Er det en PC-12? Er virkelig en stilig altiport det der.

Ser ut å være en PC-12 ja, og selv om kvaliteten ikke var den beste så er det faktisk første filmen jeg har sett fra det der franske ski-hoppet. :)

-A

Ja har heller aldri sett en ekte film fra denne altiporten. Så det var utrolig stilig å se. Kan tenke meg det er et kick å lande og ta av her ja. :cool:

Last edited:

Nei jeg spurte fordi jeg ikke vet. Har jo sett landingsstripa mange ganger. Særlig i forbindelse med at man har hatt målgang i TDF på den.

Hvis du ser på terrenget der har du ikke så mange muligheter til å få lagt en rullebane. Det er jo mange altiports i Frankrike og Sveits som har tilsvarende trekk som denne. Bratt bakke opp, stopper raskt = kortere bane, start ned bakke, rask aksellerasjon = kortere bane. Du må faktisk passe på å ikke miste for mye fart opp bakken, ellers kan du risikere å ikke nå platået på toppen.

Back