En film jeg ikke tror vi har hatt her på forumet?

Re: En film jeg ikke tror vi har hatt her på forumet?

Flott film, men litt dårlig kvalitet. Er det en PC-12? Er virkelig en stilig altiport det der.

Flott film, men litt dårlig kvalitet. Er det en PC-12? Er virkelig en stilig altiport det der.

Ser ut å være en PC-12 ja, og selv om kvaliteten ikke var den beste så er det faktisk første filmen jeg har sett fra det der franske ski-hoppet. :)

-A

Ja har heller aldri sett en ekte film fra denne altiporten. Så det var utrolig stilig å se. Kan tenke meg det er et kick å lande og ta av her ja. :cool:

Last edited:

Nei jeg spurte fordi jeg ikke vet. Har jo sett landingsstripa mange ganger. Særlig i forbindelse med at man har hatt målgang i TDF på den.

Hvis du ser på terrenget der har du ikke så mange muligheter til å få lagt en rullebane. Det er jo mange altiports i Frankrike og Sveits som har tilsvarende trekk som denne. Bratt bakke opp, stopper raskt = kortere bane, start ned bakke, rask aksellerasjon = kortere bane. Du må faktisk passe på å ikke miste for mye fart opp bakken, ellers kan du risikere å ikke nå platået på toppen.

Back