• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En dårlig start på ferien...

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
En dårlig start på ferien...

I dag skulle det tyrkiske Atlasjet fly charter fra Bergen til Dalaman. Flyet hadde opprinnelig avgangstid kl. 12.20, men det ble tidlig på dagen klart at flyet ikke kunne gå på dette tidspunktet. Det ble satt opp at ny informasjon skulle komme kl. 19.00. Informasjonen som da kom var at flyet stod i Irland og at avgangen måtte utsettes til dagen etter. De fleste passasjerene ble innlosjert på Clarion Hotel Bergen Airport. Noen timer senere ble det klart av flyet ikke kunne dra fra Flesland neste morgen heller, men at det mest sannsynlig kunne reise kl. 03.20. Så får vi se når flyet kommer seg avgårde! Uansett - litt av en start på ferien!

Selskapet har to Boeing 757-200, to Airbus A319, åtte Airbus A320-200 og tre CRJ-900.
 
Re: En dårlig start på ferien...

Noen ganger kan det lønne seg å reise på ferie med rutefly.
 
Re: En dårlig start på ferien...

Originally posted by LN-MOW

Er det Primaris'en som her ble foreviget tidligere idag?


Ja, N741PA flyr for Atlas Jet.
 

Attachments

  • Atlas_Jet_b_.jpg
    Atlas_Jet_b_.jpg
    95.3 KB · Views: 19
Re: En dårlig start på ferien...

Ja, jeg var der. Den landet klokken 11.15 ca. Så gikk den en stund senere. Var sikker på den skulle tilbake til Dalaman, helt til jeg hørte på radioen etter avgang at den skulle til fl 150 og direct Klonn.

Tror de måtte få beskjeden om Klonn 5 ganger. Flygelederen sa både Klonn og Kilo lima oscar november november. Hørtes ganske frustrert ut til slutt.


Men det var et veldig flott fly det der.


Den skiftet også callsign fra Atasjet (da den landet) til noe annet da den tok av.


Alex.
 
Back
Top