Emirates vs. Cathay Pacific BKK-HKG

AN0510

ScanFlyer Blue
Hvilket selskap har det beste biz produktet av EK og CX på denne realtivt korte flyvningen? Det er A380 vs. A330. Om det er flate seter eller ikke spiller liten rolle på en så kort flight, så da er det catering og IFE som er hovedkriteriene.

Jeg ville flydd Thai Airways om jeg var deg; om de ikke har gjort det allerede, så setter de A380 på denne ruten også :)

Ikke mange som har flydd Thai A380 skal jeg si deg ;)

Og for å være litt on-topic: Emirates har best IFE av de to.

Husk på at det er knappe 1000 kr ekstra for å fly i F istedet for C. Fløy F med TG HKG-BKK-HKG i juli, og det var en deilig opplevelse, og definitivt verdt de 1000 kronene ekstra!

TG har jo også flere avganger enn EK. Hadde lyst å prøve EK i F, men med den korte tida jeg hadde til disp, pluss noen manglende EB poeng, og 12 timers ekstra ventetid hver vei, gjorde TG valget enkelt.

God tur!

Jeg har fløjet med TG, EK og CI i både C og Y, og jeg foretrækker helt klart EK. Ingen erfaring med CX i C.
EK har udmærket catering, de har en bedre lounge i BKK - og så har de en bar i 10 kilometers højde!

Husk at også Royal Jordanian har en daglig flight mellom BKK og HKG. Businessproduktet deres har jeg hørt mye bra om, så hvis rutetiden passer ville jeg vurdert det.

Back