Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Positivt, dette gjør Emirates mer konkurransedyktig mot Qatar i business.

Er det noen som vet om det er stor forskjell på cargo-kapasiteten på B777-300ER og A350-900? Jeg forsøkte å gjøre et lite søk, men skjønte meg ikke helt på det.

Er det noen som vet om det er stor forskjell på cargo-kapasiteten på B777-300ER og A350-900?

I egenskap av makelig tilbakelent sofaekspert i Googling av fraktkapasitet prøvde jeg så godt jeg kunne å finne ut av det. Det var ikke lett. Det nærmeste jeg kom var at 773 har 201 kbm lasterom og 359 har 172 kbm. Det lar seg visstnok oversette til 40 vs 36 LD3-containere, men jeg er næggu’kke helt sikker.

Men hvis det stemmer sånn noenlunde vil det si at 359 har 85-90% av kapasiteten til en 773.

Last edited:
Forstår jeg det riktig hvis det er billigere på business enn på premium economy på denne flygingen?

Positivt, dette gjør Emirates mer konkurransedyktig mot Qatar i business.

Er det noen som vet om det er stor forskjell på cargo-kapasiteten på B777-300ER og A350-900? Jeg forsøkte å gjøre et lite søk, men skjønte meg ikke helt på det.

15-20 tonn så vidt jeg greier å google meg til (delta mellom OEW og MZFW)

Forstår jeg det riktig hvis det er billigere på business enn på premium economy på denne flygingen?

Ja, f.eks. til Bangkok så er det faktisk billigere. BKK er jo en forhodslvis billig business class-destinasjon, da det er mest leisure og ikke business-reisende. Men et søk til f.eks. Tokyo gir billigere Premium. Sydney har Premium fra ca. 25k og Business fra det dobbelte.

Back