• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EK Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Det er nok kun noe ekstra produksjon rundt juleferien.
Fra Oslo er det kun 2 dager med 2 daglige avganger ifølge tidsdisplayed i Amadeus og det er:

27DEC17 EK2554 3 OSL DXB 3 1510 0100+1 77W 6:50
02JAN18 EK2554 2 OSL DXB 3 1315 2300 77W 6:45

7 januar også
 
Er vel på sin plass med en liten gratulasjon til både Emirates og OSL, i anledning gårsdagens 5-årsdag for ruten DXB-OSL-DXB. :)
 
Satt inn en ekstra avgang (5. ukentlig) i dag og neste lørdag. Og melder om fulle fly i vinterferien
 
Tilbake til 5x ukentlige fra starten av november, og fra 5 desember er Emirates tilbake på pre-Korona nivå med daglige avganger på OSL
 
Kapasiteten trengs vel også østover siden Thai er borte fra Bangkok, PIA fra Islamabad og Lahore i tillegg til Qatar sin nr 2 til Doha.
 
Hadde lunsj med en venn som pendler opp fra DXB månedlig. Det er temmelig stive priser med EK nå og strenge programmer.

Han vurderte å ta med en veninne fra OSL til BKK og da skulle EK ha 18.500 nok per pers i monkey..

En annen merkelig ting også er at han er Gold etter massiv reising, men for å få Platinum må han fly 70 ganger til OSL på eco. Noe annet en her hvor de pælmer Diamond etter deg hvis du står opp om morran.
 
Det er temmelig stive priser med EK nå og strenge programmer.

Han vurderte å ta med en veninne fra OSL til BKK og da skulle EK ha 18.500 nok per pers i monkey..

Hvis de tenker å reise nå før jul er det vel omtrent prisen alle selskaper ligger på ..
Thailand-prisene er skrudd 10 år tilbake, og vel så det.
 
En annen merkelig ting også er at han er Gold etter massiv reising, men for å få Platinum må han fly 70 ganger til OSL på eco. Noe annet en her hvor de pælmer Diamond etter deg hvis du står opp om morran.

Er jo ikke economy passasjerer programmene helst sikter seg mot hva gjelder uttelling, du må nok belage deg på 90 enkelt flights for å få Diamond om du reiser på lave eco billetter.

Men ingen tvil om fulle fly østover, jeg har ikke sett så fulle fly og høye priser på lang tid, så ingen grunn til å kaste doble poeng etc etter kundene der om dagen.
 
Emirates snakker litt om hvor folk som reiser med dem skal, i tillegg til Dubai selvsagt

https://flysmart24.no/2023/06/23/ni-favoritt-reisemal-for-nordmenn-som-skal-reise-langt/

Nordmenn som reiser på sommerferie utenfor Europa med flybytte i Dubai, skal videre til Bali, Sri Lanka, Filippinene, Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok, Pakistan og Mauritius. Mange velger også Dubai som endedestinasjon, forteller Grue.

De som reiser på business class, sier Grue, skal først og fremst til Dubai, og mange videre til Bangkok. Her er det også mange som skal nyte ferien på ulike Afrikanske destinasjoner.
 
Jevnt over 90% belegg på OSL-DXB ruten

https://flysmart24.no/2023/08/30/bruker-all-kapasitet-norge-leverer-helt-i-europa-toppen/

Ja, vi legger bak oss en rekordsommer, både globalt sett og i Norge. Vi har sett svært tilfredsstillende økonomiske resultater på ruten og svært høy kabinfaktor. En kabinfaktor på 90 prosent, at ni av ti seter har vært solgt, har vi sett hyppig. Selv i august hvor det norske markedet normalt sett bråstopper rundt skolestart, har det vært mye trafikk og fulle fly, forteller Grue
 
Back
Top