Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Ja, virker som du har rett. I fjor kuttet de 1 ukentlig frekvens 25. okt - 30 nov. I år kutter de 2 ukentlige hvert fall i perioden 1. sept - 30. oktober, noen enkle søk viser at tirsdag og fredag er borte i perioden. Lovlig sent å annonsere kutt da, dvs det er vel ikke annonsert heller foreløpig.

Ingen som annonserer kutt. Et annen ting er om de har solgt billetter til disse avgangene.
 
Ingen som annonserer kutt. Et annen ting er om de har solgt billetter til disse avgangene.

Mange vil nok blive fornøjede over at prøve den store bus fra København, hvis deres afgang bortfalder og de i stedet skal en tur ned forbi Øresund og shoppingcentret. Kan være et smart træk, hvis A380 fra cph er vanskelig at fylde i samme periode.

EDIT: Samarbejder de ikke med SAS længere? Prøver jeg at booke OSL-DXB ud tirsdag og hjem fredag i september, kommer der ingen resultater frem. Og ser heller ikke ud som om man kan vælge at flyve over CPH/ARN på andre dage, hvor de også flyver direkte fra OSL. Tidligere har man kunnet vælge at flyve OSL-CPH-DXB med SAS på første strækning og Emirates videre.
 
Last edited:
Ingen som annonserer kutt. Et annen ting er om de har solgt billetter til disse avgangene.

Vel, sitter nå med en billett med retur til OSL en fredag i september som tydeligvis er kansellert. Har ikke hørt et pip enda, bookingen er uendret på emirates.com. Hvis jeg søker opp returen min nå tilbys kun 23t45min stopp i DXB med retur til OSL lørdagen.

Bestilt gjennom reisebyrået på jobben, vi får se hva som skjer.
 
Mange vil nok blive fornøjede over at prøve den store bus fra København, hvis deres afgang bortfalder og de i stedet skal en tur ned forbi Øresund og shoppingcentret. Kan være et smart træk, hvis A380 fra cph er vanskelig at fylde i samme periode.



Det bør i det minste være god plass der. En rask kikk på Trafikkstyrelsens tall for lavsesongsmåneden Mai viser et belegg på 50% for EK CPH-DXB
 
Da var den bekreftet:

Dubai – Oslo 01SEP16 – 29OCT16 Reduce from 7 to 5 weekly. Day 2 service cancelled, Day 5 closed for reservation

http://www.routesonline.com/news/38...-emirates-operation-changes-from-august-2016/

Noen som vet hva som er forskjellen på closed for reservation og cancelled i denne sammenhengen?

Man pleier å booke om før man kansellerer flightene ut av systemene. Så da setter man dem i 0 inntil alle er tatt hånd om.

Blir du booket om uten å bli spurt, er det å anse som et forslag. Stort sett grei skuring å få det du ønsker hvis du har et ønsket alternativ.
 
Så de reduserer altså med ytterligere en dag enn hva de har gjort tidligere. Ingen reduksjon på ARN. Utenrikstrafikken på OSL er jo økende til tross for lavkonjunktur, så det betyr kanskje at de sliter med de offensive prisene hos Turkish og Qatar, selv om de er en mefiefavoritt.
 
Så de reduserer altså med ytterligere en dag enn hva de har gjort tidligere. Ingen reduksjon på ARN. Utenrikstrafikken på OSL er jo økende til tross for lavkonjunktur, så det betyr kanskje at de sliter med de offensive prisene hos Turkish og Qatar, selv om de er en mefiefavoritt.



Problemet er lavsesongen. Da blir fort 777-300ER veldig stort, og i praksis er det begrenset hva de har av mindre materiell.
Det sagt så er det ikke bare Emirates som har sine utfordringer i lavsesongen, og er heller ikke spesifikt for OSL.....
 
Det bør i det minste være god plass der. En rask kikk på Trafikkstyrelsens tall for lavsesongsmåneden Mai viser et belegg på 50% for EK CPH-DXB

Jeg tog fejl; det er Qatar som sælger billetter i samarbejde med SAS. Så for Oslo-kunderne bliver det nok ikke til en tur med den halvtomme A380 fra CPH :) Hvordan de i stedet kommer frem vides ikke...
 
Problemet er lavsesongen. Da blir fort 777-300ER veldig stort, og i praksis er det begrenset hva de har av mindre materiell.
Det sagt så er det ikke bare Emirates som har sine utfordringer i lavsesongen, og er heller ikke spesifikt for OSL.....

Jeg kjenner godt til lavsesongen, men poengterte at det er en større reduksjon enn hva de har hatt tidligere. I tillegg reduserer de ikke på ARN, som de har gjort tidligere. :)
 
Ser ut som Emirates har vært ute å kuttet ytterligere i natt, lørdagsrotasjonen er nå kansellert i september og oktober, i tillegg til tirsdag og fredag. Vi er altså nede i 4x ukentlig hvis dette stemmer. Det begynner å bil litt drastisk eller?

Jeg kommer ikke til å fly med Emirates i september, min retur er nå 2 døgn forsinket fra fredag til søndag... helt uaktuelt på jobbreise.
 
Ser ut som Emirates har vært ute å kuttet ytterligere i natt, lørdagsrotasjonen er nå kansellert i september og oktober, i tillegg til tirsdag og fredag. Vi er altså nede i 4x ukentlig hvis dette stemmer. Det begynner å bil litt drastisk eller?

Jeg kommer ikke til å fly med Emirates i september, min retur er nå 2 døgn forsinket fra fredag til søndag... helt uaktuelt på jobbreise.

Hm, nesten en halvering av kapasiteten altså. Det kommer jo den etter hvert så berømte laksen å merke også. For deg finnes det jo heldigvis gode alternativer, for eksempel Qatar med daglige.
 
Jeg tog fejl; det er Qatar som sælger billetter i samarbejde med SAS. Så for Oslo-kunderne bliver det nok ikke til en tur med den halvtomme A380 fra CPH :) Hvordan de i stedet kommer frem vides ikke...
Det er forskjell på å selge billetter på egen web og å evt. ha interline slik at de kan sende pax med et annet selskap. Det løser seg nok på en måte.
 
Mye frem og tilbake her nå, men ser at fredagsavgang fra OSL er nå reinstated. Dermed har de bare ombestemt seg ang kansellering av fredag og heller kansellert lørdagen. Høres fornuftig ut hva gjelder forretningstrafikk, litt av poenget er å kunne komme seg hjem langveis fra til helgen. Stryker man fredag og lørdag så mister man nok en del av denne trafikken. Får håpe laksen også er fornøyd da.

Jaja, much ado about nothing. 5x ukentlig it is.
 
Sammenligner en Trafikkstyrelsen.dk sine tall for EK i mai med OSL så har OSL vesentlig høyere belegg. Jeg tror ikke tallene for ARN og CPH ser så veldig mye bedre ut enn på OSL så noe må kuttes og da er det lettere å sende nordmenn via CPH som har ledige seter uansett. Dessuten sitter det nok dypt å kutte i en destinasjon som nylig ble oppgradert til 380 med brask og bram.
 
Sammenligner en Trafikkstyrelsen.dk sine tall for EK i mai med OSL så har OSL vesentlig høyere belegg. Jeg tror ikke tallene for ARN og CPH ser så veldig mye bedre ut enn på OSL så noe må kuttes og da er det lettere å sende nordmenn via CPH som har ledige seter uansett. Dessuten sitter det nok dypt å kutte i en destinasjon som nylig ble oppgradert til 380 med brask og bram.
Ikke bare det. High density 380 til og med.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
 
Sammenligner en Trafikkstyrelsen.dk sine tall for EK i mai med OSL så har OSL vesentlig høyere belegg. Jeg tror ikke tallene for ARN og CPH ser så veldig mye bedre ut enn på OSL så noe må kuttes og da er det lettere å sende nordmenn via CPH som har ledige seter uansett. Dessuten sitter det nok dypt å kutte i en destinasjon som nylig ble oppgradert til 380 med brask og bram.

Jo, men altså... De fleste skal jo ikke til Dubai. De skal videre. Hvor forbaska kult er det å bli sendt OSL - CPH - DXB - XXX, når TK og QR har one-stop? Og i tillegg bli most inn i en High density 380.

Hadde vært rimelig uaktuelt for min del.

Tiden er over da Nordmenn måtte stole på Dansker og Svensker for å komme seg ut i verden. Nå finnes det alternativ, og jeg tror EK blør fra Norge om de kjører for hardt på dette uten å senke prisene

EDIT: å reise 2 mid haul legs fremfor en kort og en lang er jo allerede rimelig ukurrant. Så et leg til med sete 3B og polarbrød til CPH... Meh
 
Ikke bare det. High density 380 til og med.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Vi kunne også forsøge at holde os til trådens tema: At OSL ikke kan sælge tilstrækkeligt med billetter på sin direkte rute ned til sandkassen. :)

Emirates kan vel heller ikke beskyldes for at have en gammelkærligheds-affære med CPH som visse andre selskaber bliver beskyldt for, så mon ikke de er ret kolde og kyniske, når det kommer til at op- eller nedjustere ruter. Det er åbenbart mere fordelagtigt at holde economy-bussen kørende 7 dage om ugen fra CPH end at sende de købestærke nordmænd direkte afsted. Laksen må de så køre til Arlanda.

Med al respekt for OSL, så er det vel også bedre at have 1 eller 2 gode ruter end 3 dårlige.
 
Vi kunne også forsøge at holde os til trådens tema: At OSL ikke kan sælge tilstrækkeligt med billetter på sin direkte rute ned til sandkassen. :)

.

Trodde konklusjonen var motsatt ..... ?? Det er nok 380'en som trenger hjelp ... :72:

Sammenligner en Trafikkstyrelsen.dk sine tall for EK i mai med OSL så har OSL vesentlig høyere belegg.

Imidlertid back to normal (daglig) fra slutten av oktober.
 
Back
Top