Emirates med ekslusivitetsavtaler på Champagner

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Emirates med ekslusivitetsavtaler på Champagner

Emirates har tegnet en ekslusivitetsavtale med LVMH for 3 av deres Champagnemerker, og vil dermed få enerett på å servere disse ombord i fly fremover.

Dom Perignon vil være deres faste First champagne, mens Moët & Chandon og Veuve Clicquot vil bli severt i business, avhengig av geografien.

https://www.emirates.com/media-cent...airline-in-the-world-to-serve-top-champagnes/

Emirates is currently the only commercial airline in the world officially serving Moët & Chandon, Veuve Clicquot and Dom Pérignon onboard. Global airline exclusive agreements are in place until 2024, meaning that Emirates is the only international airline offering a ‘taste of the stars’ to passengers, inviting them to experience the sparkling sensations of the worlds’ most outstanding champagnes - at 40,000 feet.

On Emirates, Dom Pérignon is served in First Class across all global routes, Veuve Clicquot is served in Business Class on routes to the Americas, UK, and Europe, and Moët & Chandon is served in Business Class on routes to Africa, Middle East, and Asia Pacific including Australasia. Economy Class passengers can also purchase Moët & Chandon onboard

Etter min personlige mening Moët & Chandon og Veuve Clicquot overprisede brand Champagner, hvor man betaler minst en hundrelapp bare for etiketten, om ikke mer. De er ikke vonde, det er bare mange langt billigere som er bedre. Dette blir jo litt som Budweiser vs mikrobryggeri. For all del, jeg drikker det hvis jeg blir servert det, og takker gladelig imot det som gaver, men er aldri de som havner i kurven min under en polferd. Så jeg synes ikke dette er en oppgradering av business class serveringen deres

Re: Emirates med ekslusivitetsavtaler på Champagner

Enig. At Moet og gul enke forsvinner er ikke noe tap for en champagneinteressert flypassasjer hos andre selskaper, snarere tvert i mot. Dom er derimot alltid gøy, men jeg er sikker på at konkurrentene får vel så spennende alternativer dersom de nå må fjerne Dom fra flyene. Det gjelder vel typisk SQ, hvilke andre?

Dom er derimot alltid gøy, men jeg er sikker på at konkurrentene får vel så spennende alternativer dersom de nå må fjerne Dom fra flyene. Det gjelder vel typisk SQ, hvilke andre?

SQ fjernet Dom i høst, der går det nå i Krug Grande Cuvée og Taittinger Comtes de Champagne Blanc de Blancs.

https://onemileatatime.com/news/singapore-airlines-dom-perignon/

Singapore Airlines Drops Dom Perignon Champagne

Om noen gir meg et glass voff klikk så tar jeg det gjerne i mot…men veldig, veldig lenge siden jeg kjøpte med meg en flaske hjem. Men når jeg først sitter ombord synes jeg uansett det er hyggelig når det serveres bobler.

DPen er jo litt show, men en svært god sak da, og får stort sett god score hos de som kan dette. Gul enke synes jeg aldri har smakt noe godt og overlever vel på at etiketten synes tre bord bortenfor.

På andre klasse synes jeg faktisk SAS har en meget god en - Piper et eller annet?

DPen er jo litt show, men en svært god sak da, og får stort sett god score hos de som kan dette. Gul enke synes jeg aldri har smakt noe godt og overlever vel på at etiketten synes tre bord bortenfor.

På andre klasse synes jeg faktisk SAS har en meget god en - Piper et eller annet?

Charles Heidsieck blir regnet som veldig god, Piper er ikke helt der. Heldigvis har SAS Charles ( sist jeg sjekket)

Charles Heidsieck blir regnet som veldig god, Piper er ikke helt der. Heldigvis har SAS Charles ( sist jeg sjekket)

Stemmer :-). Glemte navnet.. Den er ganske god og handler den på polet fra tid til annen.

Sas har jo også et konsept nå hvor de kjøper grower champagne til lageret er tomt. I påsken mener jeg det var en spesial Club jeg ikke husker navnet på. Nå i julen var det Aurlaux. Den var innmari god («full blanding» av druetyper). Det er vel litt mer klasse over det konseptet enn «bling bling» fra et land med alkoholforbud.

Om du vil ha DP er det muligens mulig å gjøre et kupp om en forhåndsbestiller på arn.

Etter min personlige mening Moët & Chandon og Veuve Clicquot overprisede brand Champagner, hvor man betaler minst en hundrelapp bare for etiketten, om ikke mer. De er ikke vonde, det er bare mange langt billigere som er bedre.

Helt enig.

Så jeg synes ikke dette er en oppgradering av business class serveringen deres

Nå er det ikke snakk om noen oppgradering, Emirates har servert Moet som standard champis i business og alle lounger minst siden 2015, det som er nytt er at det er eksklusivt på Emirates. Så ingen oppgradering, men det føles flott at ingen andre kan få det ombord ikke sant? :p Det spesielle er at alle tre merkene nå er eksklusive i luften for Emirates, så lenge denne avtalen løper.

Forøvrig fullstendig enig med deg Someone, dette er overpriset merkevare Champagne hva gjelder C-klasse merkene Moet og Vueve, navnet koster mer enn det burde i forhold til kvalitet. Finnes masse spennende cremant som gir more bang for the buck.

Enig. At Moet og gul enke forsvinner er ikke noe tap for en champagneinteressert flypassasjer hos andre selskaper, snarere tvert i mot. Dom er derimot alltid gøy, men jeg er sikker på at konkurrentene får vel så spennende alternativer dersom de nå må fjerne Dom fra flyene. Det gjelder vel typisk SQ, hvilke andre?

Thai serverte Dom Perignon i F tidligere, vet ikke hvordan det har vært i det siste.

Gul enke er direkte vond, så den er ikke noe tap for de som måtte ha servert den. Tviler for øvrig på at mange velger flysrlskap basert på champagnen de serverer…

Back