Emirates-fly i brann på DXB 03AUG16

Re: Emirates fly i brann på DXB

An Emirates Airlines Boeing 777-300, registration A6-EMW performing flight EK-521 from Thiruvananthapuram (India) to Dubai (United Arab Emirates), landed on Dubai's runway 12L but suffered the collapse of the landing gear and burst into flames. Passengers are being reported evacuated and safe. The aircraft burned down completely.

http://www.avherald.com/h?article=49c12302&opt=0

Shit!!! Det er ikke bra

Men godt at folk kom seg ut.

Er spent på hvordan det påvirker flytrafikken? Lander der imorgen tidlig.

Kommer vel an på hvor raskt de får ryddet banen, for med bare en bane åpen så blir det jo ganske fort forsinkelser

A6-EMW Ln434/msn32700
13 år gammel 777-300, leaset fra AerCap

image_zpsyyvgmrnp.jpeg

Forresten utfordrende og stave den indiske byen riktig......

Re: Emirates fly i brann på DXB (3/8)

Det bildet der er ikke noe man vil se.. Bra hvis ingen ble skadet!

För tillfället "four hour systemwide delay" enligt Emirates.

At alle kom seg ut i live tyder i hvertfall på at evakueringen har fungert som planlagt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg sitter og venter på LH630 til DXB nå. Foreløpig 1 time delay.

Men som en digresjon - flate, disse ulykkene er ikke kule å se på altså. Brann er noe av det eneste jeg virkelig er redd for i fly. :(

Bra at alle kom seg ut, men jeg feller allikevel en tåre for den redselen en del må ha følt. Fy f**n. Alt annet som kan skje ombord har jeg mentalt forberedt meg på, siden jeg flyr så mye, men brann... huff. tror jeg må bytte vann&kaffe regimet mitt til noe annet.

Uhyggelige billeder fra DXB!

Men Fnate, er det ikke nu du skal sende elefanten hen til
transferdesk og bede om en anden rute til HKG??

Tragisk, men bra at ingen ble skadet.
Ser ut som alle proessedyrer som skal følges har blitt fulgt.

Hvis man skal stole på AvHerald (og det kan man jo ofte):
was on final approach to Dubai's runway 12L at 12:41L (08:41Z) but attempted to go around from low height. The aircraft however did not climb, but after retracting the gear touched down on the runway and burst into flames.
Kan jo tyde på at hjula ble tatt inn før positive climb..?

Skader i buken bak på flyet på bildet over tyder jo på at AVHerald kan ha rett i sin beskrivelse av hendelsen.

According to ATC recordings the aircraft performed a normal approach and landing, there was no priority or emergency declared. Upon contacting tower tower reminded the crew of lowering the gear and cleared the aircraft to land. Another approach reported on tower frequency. About 2 minutes after EK-521 reported on tower, the crew reported going around, tower instructed the aircraft to climb to 4000 feet, the crew acknowledged climbing to 4000 feet, a few seconds later tower instructs the next arrival to go around and alerts emergency services. The position of the aircraft is described near the end of the runway.

Avherald melder dette nå. Høres ikke veldig bra ut...

Avherald melder dette nå. Høres ikke veldig bra ut...
Det skal vel være rimelig mye støy i cockpit om hjulene ikke er ute? Så er det kommentarer som også sier at militære flygeledere pleier å si "husk hjul", og at det kanskje kan være en tilfeldighet. (Uten at jeg kjenner til slike ting). Uansett mye spekulasjoner ute og går. Fakta er hverfall at flyet landet på buken, og kan avregistreres, mens alle kom seg helskinnet ut. (Minner litt om Asiana i SFO der det også ble totalvark og tok fyr etter ne uheldig landing)

Ser det meldes om at 10 av passasjerene pådro seg mindre skader, og at en brannmann døde under en ulykke under slokningsarbeidet

Back