Samtidig som Emirates nå kansellerer 39 A380 maskiner i forbindelse med nedleggelse av produksjonen fra 2021, kommer ikke Airbus helt tomhendt ut av det. Emirates bestiller nå 40 A330-900 og 30 A350-900, og bestilt ordren på A330 er en god boost for programmet
https://www.airbus.com/newsroom/pre...-on-a380-fleet--sign-new-widebody-orders.html
Så er spørsmålet om det er Boeing som ender opp som taperen her? Emirates inngikk en intensjonsordre på 40 787-10 maskiner i 2017, men som ennå ikke har bekreftet. Kan denne nå ryke gitt den nye bestillingen fra Airbus?
A330 maskinene vil bli levert fra 2021, mens A350 fra 2024.
Og litt om hvor og hvordan de er tiltenkt brukt:
Et mindre fly vil kanskje muliggjøre at OSL får en ekstra daglig frekvens?
https://www.airbus.com/newsroom/pre...-on-a380-fleet--sign-new-widebody-orders.html
Emirates has also decided to continue growing with Airbus’ newest generation, flexible widebody aircraft, ordering 40 A330-900 and 30 A350-900 aircraft
Så er spørsmålet om det er Boeing som ender opp som taperen her? Emirates inngikk en intensjonsordre på 40 787-10 maskiner i 2017, men som ennå ikke har bekreftet. Kan denne nå ryke gitt den nye bestillingen fra Airbus?
A330 maskinene vil bli levert fra 2021, mens A350 fra 2024.
Og litt om hvor og hvordan de er tiltenkt brukt:
The A330neos will be deployed on Emirates’ regional destinations, and also enable the airline to serve smaller airports and thereby open new routes and connectivity for its global network. The A350s will supplement Emirates’ long-haul operations, providing the carrier with added flexibility in terms of capacity deployment on 8 to 12 hour missions from its Dubai hub
Et mindre fly vil kanskje muliggjøre at OSL får en ekstra daglig frekvens?
Last edited: