• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Emirates bestiller 747-8?

Originally posted by Blubird
LONDON, July 16 (Reuters) - Dubai-based airline Emirates [EMAIR.UL] is set to announce it will buy 10 of the latest version of the Boeing Co. (BA.N: Quote, Profile, Research) 747 jumbo in a deal worth $2.8 billion at list prices, industry sources said on Sunday.
And it gets even better....:
http://seattletimes.nwsource.com/

Emirates Airlines will launch the passenger version of the 747-8 with an order today at the Farnborough Air Show, a highly placed source at the airline confirmed.

Reuters earlier reported the Emirates order will be for 10 of the 747-8 passenger jets.

The airline source said also that an Emirates order for A340-600s, which was suspended in March pending improvements to the airplane, will likely not materialize at all.
 
Hva går egentlig flåteplanleggingsstrategien til EK ut på?


Kjøp alt som er stort og nytt?
 
Flytte størst mulig %-andel av verdens befolkning gjennom Dubai, med de flyene som trengs for å gjøre det...?


Edit: Leif
 
Originally posted by BU662
Men om man klarer det med masse-turisme???
Er nå ikke bare turisme de satser på, de satser også på handel og å få større selskaper til å etablere seg der.
 
Jeg vet ikke helt ennå, men det kan virke som om det er litt rot i artiklene, en melder om 10 fraktere og en melder om 10 pax-fly. Jeg vil anta at det er snakk om fraktere, siden en eller annen Boeing-sjef uttalte at det ikke ble annonsert pax-ordre for 748 denne uken i England

Uansett, godt nytt for Boeing!
 
Det ser ut til at 748I blir av samme lengde som 748F, og dermed blir enda bedre på CASM i forhold til 388.

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=5671


Boeing is close to announcing that its 747-8 Intercontinental will have the same fuselage length and wing as the 747-8F. Currently the passenger variant has a 3.6-m. stretch while the freighter is stretched by 5.6 m. Airlines have been pressing for more passenger capacity. The stretch would allow two additional seat rows, and combined with overhead galley cart storage would add an extra 30 seats, bumping the Intercontinental's capacity to 500 versus 550 for the A380 in most customer configurations. Adding the freighter wing also improves the aircraft's residual value.

 
Originally posted by Dag Viking
Jeg vet ikke helt ennå, men det kan virke som om det er litt rot i artiklene, en melder om 10 fraktere og en melder om 10 pax-fly. Jeg vil anta at det er snakk om fraktere, siden en eller annen Boeing-sjef uttalte at det ikke ble annonsert pax-ordre for 748 denne uken i England
Det er nok (most likely) ti stk 748F ja, slik at EK kan ta hånd om frakt uten å være avhengige av Atlas Air. Det var godeste Randy Baseler som tidligere i dag kom med ordene om at en ordre for pax-versjonen av 748 var "lite sannsynlig" iløpet av denne uka.
 
Back
Top