Emirates endrer ordreboken sin hos Boeing, og reduserer ordren på den nye 77X modellen fra totalt 150 maskiner til 126. Samtidig bestiller de 30 787-9. Dette er også istedet for LoI på 40 787-10 fra 2017, som det nå aldri blir noe av
Det er ingen oppdatert nedbrytning av 77X ordren, som tidligere var på 115 777-9 og 35 777-8, men begge typer nevnes som endel av den fremtidige flåten i pressemeldingen
Trolig kanselleres da også de siste 6 777-300ER på bestilling, og som aldri er påbegynt. Derfor, blir trolig regnestykket +30 787-9 - 24 77X - 6 777-300ER = 0 nye ordre for Boeing, uansett hvor hardt PR avdelingen deres nå jobber
https://boeing.mediaroom.com/2019-1...reamliner-Airplanes-to-Complement-777X-family
Det er ingen oppdatert nedbrytning av 77X ordren, som tidligere var på 115 777-9 og 35 777-8, men begge typer nevnes som endel av den fremtidige flåten i pressemeldingen
Trolig kanselleres da også de siste 6 777-300ER på bestilling, og som aldri er påbegynt. Derfor, blir trolig regnestykket +30 787-9 - 24 77X - 6 777-300ER = 0 nye ordre for Boeing, uansett hvor hardt PR avdelingen deres nå jobber
https://boeing.mediaroom.com/2019-1...reamliner-Airplanes-to-Complement-777X-family
Boeing [NYSE: BA] and Emirates announced today they have finalized a purchase agreement for 30 787-9 Dreamliner airplanes, valued at $8.8 billion according to list prices. The agreement, signed at the Dubai Airshow, culminates discussions between the two companies on the best 787 Dreamliner model to meet the requirements of one of the world's leading airlines.
Last edited: