• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Embraer 170/190 og håndbagasje

GinTonic

ScanFlyer Silver
Embraer 170/190 og håndbagasje

Har en Rimowa Limbo på 55x40x20 som oppfyller IATA-kravene for håndbagasje. Denne passer fint i overhead på 737 og oppover, men noen som har erfaring om den passer i hyllene på Embraer 170 og 190 (Henholdsvis KQ og KLM)?

Re: Embraer 170/190 og håndbagasje

Min Travelpro som akkurat går inn "her og der" når den ikke er overlastet går også inn på E-flyene, men husker ikke i farta om den må inn i lengderetningen. (Om det svaret hjelper).

har KLM ikke samme system som SAS når vi bruger CRJ 900 ??
Altså større stykker i lastrum, men med DAA tag
Hilsen Ole

har KLM ikke samme system som SAS når vi bruger CRJ 900 ??
Altså større stykker i lastrum, men med DAA tag
Hilsen Ole

E170/190 har jo vesentlig større hyller enn CRJ

Har dessverre ikkje måla, men i 190 er det greitt med plas. Veit det ikkje egentleg svara på spørsmålet, men eg trur det går bra.

Sender KLC og AF Regional med E190-maskiner nesten hver gang på jobb, og vi har aldri hatt noe problemer med håndbagasje. Ser ofte passasjerer med Rimowa-bager, har aldri vært noen sak. :)

Jeg har en kabinkoffert i samme størrelse,og går helt fint inn i bagasjehyllene, men jeg må legge den med langsiden inn.

Takker for alle innspill. Ble litt endring i planen, så jeg reiste uten koffert som håndbagasje. Men ut fra øyemål skal nok dette gå som hånd i hanske så lenge kofferten legges inn på langs.

Har dessverre ikkje måla, men i 190 er det greitt med plas. Veit det ikkje egentleg svara på spørsmålet, men eg trur det går bra.

21/22" travel pro og de fleste andre carry on passer i hattehylle. På 190/170. En av mange grunner til at flyet knuser CRJ på passasjerkomfort og plass.

Back