Elektronisk SAS billett på avveie

LN-TAL

ScanFlyer Silver

Noen som er godt inne i SAS sitt billettsystem her og kan forklare meg hvorfor dette skjedde:

Mens jeg var på badet og pusset tenna så har PDF leseren på min MAC åpnet seg, og der ligger en elektronisk billett for en reise OSL - TOS imorgen (26.) med retur 28. Navnet på denne billetten er en person som jeg aldri har hørt om eller kjenner noe til. Jeg har ikke trykket på noe, som jeg vet om ihvertfall, for at denne billetten (PDF fil) skulle åpnes på min datamaskin.

Billetten er også ekte, for jeg prøvde meg på elektronisk innsjekk på SAS sin nettside, og ved å taste inn personens etternavn og bookingreferanse så kom flighten opp (jeg sjekket selvfølgelig IKKE inn).

Jeg har forsøkt å ringe SAS, men dem har ikke åpent på denne tiden av døgnet.

edit: saken er allerede oppklart, og løsningen var litt mindre finurlig enn jeg først hadde tenkt

Last edited:
Re: Elektronisk SAS billett på avveie

Når du først har sagt A, så må du jo si B! Hva skjedde?

Nå står det ingenting om den andre passasjeren hadde billett han også eller om han bevisst 'tjuvlånte' Reknes' detaljer. Det er en vesentlig del av historien ....

ID-sjekk ved innsjekk av bagasje synes jeg fortsatt er en god idé, og skjønner ikke helt hvorfor det forsvant. Det fanger ikke opp alt, men det ville ha fanget opp dette på en langt bedre måte og tidspunkt enn det som skjedde nå.

Men nå skal alt være selvbetjening, så da er det vel bare å glemme.

MountainDew har løsningen spot on. En annen gjest på hotellet bestillte billett med sas online, og han ville printe den ut, så han trykte på "airsharing print" eller hva det heter, på sin iPad, og forventa tydeligvis at billetten da kom poppende ut av minibaren eller noe. Og min mac var tydeligvis valgt som tilgjengelig printer på den iPaden. Og siden min printer står hjemme, og ikke er tilgjengelig så kom billetten opp på skjermen isteden.

Ett tankekors om sikkerheten på hotellnettverk. I samme slengen kan det nevnes at både Monica, Therese og 2 til som jeg ikke husker navnet på, må slå av fildelingen på sine maskiner når dem er på offentlige nettverk :)

Back