• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

El Al - Hvordan skal de overleve Korona

Someone

Moderator
Medlem
Neste selskap ut i serien - Kassa er tom, er El Al. De har jo tapt penger i flere år, og trenger i første omgang et nødlån på $400 millioner, som de ennå ikke har blitt enige med hverken den israelske staten eller andre långivere med

https://www.flightglobal.com/airlin...ith-carriers-survival-at-stake/138378.article

Israeli flag-carrier El Al has warned that the survival of the airline is uncertain as it seeks to secure urgent funding to cope with the coronavirus crisis.

In its belated full-year financial statement, El Al says a loan is “essential” and that the are “significant doubts” about the continued existence of the company as a going concern.

Ellers var de jo nesten ferdig med en flåtemodernisering, men har ikke tatt levering av den siste 787-8 som planlagt, dessuten er leasingen av 2 737-800 kansellert

https://www.flightglobal.com/airlin...l-787-as-it-cancels-737-leases/138383.article

Israeli flag-carrier El Al has yet to take delivery of its final Boeing 787, while the airline shuffles its current fleet as part of efforts to reduce cash burn.

The carrier’s rejig includes cancelling a lease for two more Boeing 737-800s, it has disclosed in a newly-released full-year financial statement.
 
Hadde vært greit om de forsvant. Verre selskap har jeg aldri flydd. De slår selv Ryanair på en dårlig dag.
 
De har tjent gode penger på å fly cargo flighter men nå er det slutt på det siden de skylder for mye penger. Logisk..

.The Israel Airports Authority (IAA) has suspended the operation of El Al cargo flights due to the Israeli airline's debts to the authority, a spokesperson for the IAA confirmed to The Jerusalem Post.
Cargo flights - which have represented the struggling carrier's main source of income in recent months - have currently been canceled, KAN reported.

https://m.jpost.com/breaking-news/el-al-cargo-flights-grounded-by-aviation-authority-630021
 
Israelske myndigheter krever kostnadskutt hvis El Al skal få lånegarantier fra Staten. Samtidig krever da pilotene 25% av aksjene i selskapet

https://www.ch-aviation.com/portal/...s-demand-25-stake-in-airline-cargo-ops-halted

El Al Israel Airlines (LY, Tel Aviv Ben Gurion) said reaching an agreement with unions is a precondition for the government to guarantee up to 82.5% of a critical USD400 million loan for the flag carrier. But pilots have now issued a demand for a 25% stake in the airline, Haaretz reported.
 
Israelske myndigheter krever kostnadskutt hvis El Al skal få lånegarantier fra Staten. Samtidig krever da pilotene 25% av aksjene i selskapet

Er ikke det nokså sært? Det kan vel ingen noensinne godta med mindre det er spesielle historiske forhold her som jeg ikke vet.
 
Hvordan ? Attityde og besetning, servering e.a. ? (aldri flydd de)

Jeg fløj med dem CPH-TLV v.v. i 1999; har overhovedet ingen erindring om catering o. lign., dog husker jeg, at smilene ikke sad løst på Crew. Security i lufthavnene - de havde også deres egne folk på Kastrup - var et kapitel for sig! Det pæneste jeg kan sige er, at det var ubehageligt!
 
Back
Top