Ekstra dokumentsjekk fra LH?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Får ikke sjekket inn online og får ingen fornuftig feilmelding. Kontakter support som skriver "You were selected to check in at the airport, as they want to verify certain documentation." Hva i alle dager kan det være de ønsker å sjekke? Har jo reist mange ganger med Lufthansa med de samme dokumentene.

Er du i BAH? Mye svindel i regionen, så de vil muligens se kredittkortet ditt ..
BAH, ja. LH belastet kortet for den reisen i oktober og har belastet samme kort flere ganger etter det så det høres litt merkelig ut. Og det var en tur-retur fra OSL så det er merkelig om de skal blande inn destinasjonen.

Skjønner jeg for sikkerhets skyld bør komme tidlig til flyplassen, men lurer veldig på hva det kan være.

På flyplassen skjønte de ikke hva som skulle vært galt.

LH har rotet endel med bookingene mine i det siste. Da jeg skulle ned hit fungerte online check-in fra OSL, men da jeg kom på flyet satt det en der som hadde fått samme setenummer.

BAH, ja. LH belastet kortet for den reisen i oktober og har belastet samme kort flere ganger etter det så det høres litt merkelig ut.

Fraud prevention er en automatisert prosess, og kan heller ikke ta hensyn til andre bookinger siden kortinformasjon ikke tas vare på.

Da jeg skulle ned hit fungerte online check-in fra OSL, men da jeg kom på flyet satt det en der som hadde fått samme setenummer.

Mest sannsynlig så har du eller vedkommende fått nytt sete, og bevisst eller ubevisst ignorert denne informasjonen.

Når det er sagt så fungerer nå LH sin egne online checkin direkte med Altéa, men mye bugs i Altéa gjør at det er mye rart som skjer. Bl.a. problemer med fqtv-registrering, innsjekk videre ol. Men om setet registrert i barkoden er annerledes eller mangler, eller du ikke har skrevet ut bp på flyplassen, så kommer det en seteslipp i utgangen - det er det setet som gjelder.

Mest sannsynlig så har du eller vedkommende fått nytt sete, og bevisst eller ubevisst ignorert denne informasjonen.

Når det er sagt så fungerer nå LH sin egne online checkin direkte med Altéa, men mye bugs i Altéa gjør at det er mye rart som skjer. Bl.a. problemer med fqtv-registrering, innsjekk videre ol. Men om setet registrert i barkoden er annerledes eller mangler, eller du ikke har skrevet ut bp på flyplassen, så kommer det en seteslipp i utgangen - det er det setet som gjelder.
Fikk ingen info eller seteslipp, men måtte likevel ta til takke med en nedgradering. Skjønner heller ikke hvorfor typen som reiste alene skulle få setet mitt.

Back