Ekstra bagasje på fly, hva koster det?

petru26

evig optimist
Ekstra bagasje på fly, hva koster det?

Altså, det gjelder ikke meg, men ei jeg har på facebook er ikke helt fornøyd med å måtte betale sas ekstra 750 kroner for å ta med seg en ekstra koffert hjem fra utlandet. Regner med at utlandet her er N.Y turen hun skal på snart. Hva tar andre flyselskaper for en ekstra koffert? regner med hun skal shoppe seg i hjel der borte og fylle opp 23 kg til.. Er det så mye mer enn andre flyselskaper ville tatt det da?

Re: ekstra bagasje på fly, hva koster det?

Måtte betala 300.- ekstra på strekningen KSU -> OSL (SAS).
Det snodiga var at eg ikkje måtte betala noko som helst på strekningen BGO -> KSU (Widerøe).

Begge billettar var SAS Plus.

Altså, det gjelder ikke meg, men ei jeg har på facebook er ikke helt fornøyd med å måtte betale sas ekstra 750 kroner for å ta med seg en ekstra koffert hjem fra utlandet. Regner med at utlandet her er N.Y turen hun skal på snart. Hva tar andre flyselskaper for en ekstra koffert? regner med hun skal shoppe seg i hjel der borte og fylle opp 23 kg til.. Er det så mye mer enn andre flyselskaper ville tatt det da?

Mener LH kræver 70Euro for en ekstra kuffert.

Sjekk på det aktuelle selskapets hjemmeside. Ratene varierer, så et generelt spørsmål er poengløst.

Air France/KLM tar også cirka det samme for en ekstra bag på lignende strekning.

Ingen mulighet for å oppgradere billetten så hun kan ha med to kolli i Billettprisen?

Prisene til SAS står her: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Ekstra-bagasje/
Syns SAS virkelig har strammet til her. Tidligere kostet ekstra koffert på innland kr 140 - nå kr 300 :/ DY tar vel til sammenligning kr 108 for to stk. bagasje innen Norge (2*54), men der dobler det seg jo med en gang man har connection - til tross for lovnader om at dette skulle ordnes opp i for minst et år siden. Kanskje to?

Back