Eksplosjon(er) på Brussel Airport

Re: Eksplosjon(er) på Brussel Airport

Dette er ikke mitt inntrykk etter å ha vært i kontakt med SAS i dag. De kunne ikke garantere for min reise OSL-BRU-OSL i neste uke, og ønsket egentlig at jeg kansellerte den (noe jeg også gjorde). Mitt inntrykk er at de planlegger først å starte opp med rutene til/fra CPH og ARN før OSL rutene. Håper jeg tar feil, men hvis jeg har rett er dette ganske typisk for SAS etter min mening. På mine ca 10 flyginger til/fra BRU i året er OSL-flightene ofte fulle, men rutetidene på disse rutene er mindre optimale enn flightene til CPH og ARN. Derfor litt uforståelig hvis OSL må vente lengre enn CPH og ARN mtp gjenoppstart. Dette har sikkert med smak og behag å gjøre, men jeg blir ikke overrasket hvis OSL blir nedprioritert mtp oppstart til BRU. Og jeg er ikke SAS-hater på noen som helst måte, og flyr gjerne SK når jeg kan.

Espen

Nå hadde ikke jeg tatt SAS kundeservice som et sannhetsvitne, og det hadde ikke overrasket meg det minste om de hadde anbefalt deg å kansellere i neste uke selv om flygningene vil starte i morgen. Det er ikke en gang sikkert at de har fått dette med seg.

Nå hadde ikke jeg tatt SAS kundeservice som et sannhetsvitne, og det hadde ikke overrasket meg det minste om de hadde anbefalt deg å kansellere i neste uke selv om flygningene vil starte i morgen. Det er ikke en gang sikkert at de har fått dette med seg.

For en gang skyld ser det ut som SAS Kundeservice hadde rett. Såvidt jeg kan se har alle OSL-BRU avganger vært kansellert til nå denne uken.

SN ser ut som har hatt en kansellert flight per dag i det siste, så flyr, men med redusert program

For en gang skyld ser det ut som SAS Kundeservice hadde rett. Såvidt jeg kan se har alle OSL-BRU avganger vært kansellert til nå denne uken.

SN ser ut som har hatt en kansellert flight per dag i det siste, så flyr, men med redusert program

Ser ut som nissen hadde en annen erfaring.

Edit: Men det var til cph kom jeg på.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Last edited:

Jeg overhørte en samtale mellom SAS personnel og det virket som de skulle kjøre med 17:30 BRU-CPH som eneste rute noen dager. Flyvningen 6 april var nok et underskuddsprosjekt. Var ikke spesielt mange på flyet. De solgte også bare business billetter de siste dagene.

Ifølge sas-chaten nå i dag er OSL-BRU kansellert til 2. mai, mens det flyr 1 avgang daglig fra hhv CPH og ARN.

http://i.imgur.com/bFnUvtU.png:
bFnUvtU.png

Og da er vi tilbake til mitt poeng. Hvorfor prioriteres det på denne måten? Ja, Sverige og Danmark er medlemmer av EU, men Norge har også stor aktivitet i Brussel.

Jeg sitter ikke på trafikktall og regnskap, men jeg synes dette er relativt SAS-typisk.

Fyr løs :-)

Espen

Og da er vi tilbake til mitt poeng. Hvorfor prioriteres det på denne måten? Ja, Sverige og Danmark er medlemmer av EU, men Norge har også stor aktivitet i Brussel.

Jeg sitter ikke på trafikktall og regnskap, men jeg synes dette er relativt SAS-typisk.
Jeg tipper man har sett på både pax-tall og hva partner SN gjør her og hvordan man kan ta unna trafikk. Det er jo lik at selskapene får beskjed om å redusere, så da må de ta det et sted. Enklere og raskere for folk å fly OSL-CPH-BRU enn CPH-OSL-BRU. Ser eks. ikke ut som SN flyr på CPH eller BMA i april. (Sjekket to tilfeldige datoer)

Jeg tipper man har sett på både pax-tall og hva partner SN gjør her og hvordan man kan ta unna trafikk. Det er jo lik at selskapene får beskjed om å redusere, så da må de ta det et sted. Enklere og raskere for folk å fly OSL-CPH-BRU enn CPH-OSL-BRU. Ser eks. ikke ut som SN flyr på CPH eller BMA i april. (Sjekket to tilfeldige datoer)

SAS operer vel inntil 5 daglige CPH-BRU, så ikke umulig at akkurat her er etterspørselen større enn fra OSL hvor det er 2x daglig. Til sammenligning er ARN 3x daglig

Back