Eksplosjon(er) på Brussel Airport

Re: Eksplosjon(er) på Brussel Airport

Tja. Håpar vi slepp å lære så veldig mykje av dei. På alle måta. Dette er berre fælt.

Frankfurt har innført kontroll av kjøretøyer på vei inn til flyplassen,men er redd det går under "vi veit ikke helt hva vi skal gjøre,men vi må gjøre noe"

Last edited:

Frankfurt har innført kontroll av kjøretøyer på vei inn til flyplassen,men er redd det går under "vi veit ikke helt hva vi skal gjøre,men vi må gjøre noe"

Tipper de har en sikkerhetsmatrix som sier at når nivået heves til et vist punkt så starter de å kontrollere alle kjøretøy inn til flyplassen også.

Virket som politiet tok en sjekk av varebiler som kom til flyplassen i Praha i dag. Også synlig politi inne i avgangshallen nå. Det var det også på t-banen i går kveld.

BRU kommer nok til å holde stengt en god stund til. Ingen flighter verken i dag eller i morgen. Antageligvis kommer det kanskje til å ta noen dager til.

Brussels Airport extends its deepest sympathy to the friends and relatives of the victims of the explosions in the departures hall on Tuesday.

Following these attacks, there will be no passenger flights into and out of Brussels Airport today and tomorrow Thurday 24 March.

Because the forensic investigation is still underway, we currently have no access to the building. Until we can assess the damage, it remains unclear when we can resume operations.

http://www.brusselsairport.be/en/alarm/69875/

.. og Antwerpen. Ca 2/3 av produksjonen skal operere. Det er maks av hva de to flyplassene klarer kombinert.

Ikke SN, men muligens andre selskaper. Vil tro at Ryanair flytter sine flighter og da er det nok på det nærmeste fullt der.

Ryanair fløy samtlige Zaventem flighter fra Charleroi allerede i går. Vil tro det er ganske hektisk på Charleroi nå..

Men vet noen hvordan man løser dette rent praktisk? Kan ikke tenke meg at det er nok sikkerhetspersonell, utstyr og handlingagenter til å ta unna en mangedobling i produksjonen på disse flyplassene over natten.

Siste nytt er at stengingen av BRU er forlenget til og med søndag 27. mars.

Men vet noen hvordan man løser dette rent praktisk? Kan ikke tenke meg at det er nok sikkerhetspersonell, utstyr og handlingagenter til å ta unna en mangedobling i produksjonen på disse flyplassene over natten.

Flytter folk fra BRU. Man samarbeider ofte også på tvers av firmaer der det er nødvendig når man har slike kriser.

.. og Antwerpen. Ca 2/3 av produksjonen skal operere. Det er maks av hva de to flyplassene klarer kombinert.

Og Frankfurt.

Ser ut som mye av longhaul går/kommer inn dit i dag. Høres relativt fornuftig ut da det nok er lettere og få transferpassasjerer videre med LH derfra. Ser også ut som LH har satt opp en shuttlebusser mellom FRA og Brussel

Nordica (Nordic Aviation) melder på Facebook at de ikke gjenopptar flyvningene sin dit før 15. april. I mens må man reise til AMS og CDG for å fly til TLL.

Last edited:

Dette er ikke mitt inntrykk etter å ha vært i kontakt med SAS i dag. De kunne ikke garantere for min reise OSL-BRU-OSL i neste uke, og ønsket egentlig at jeg kansellerte den (noe jeg også gjorde). Mitt inntrykk er at de planlegger først å starte opp med rutene til/fra CPH og ARN før OSL rutene. Håper jeg tar feil, men hvis jeg har rett er dette ganske typisk for SAS etter min mening. På mine ca 10 flyginger til/fra BRU i året er OSL-flightene ofte fulle, men rutetidene på disse rutene er mindre optimale enn flightene til CPH og ARN. Derfor litt uforståelig hvis OSL må vente lengre enn CPH og ARN mtp gjenoppstart. Dette har sikkert med smak og behag å gjøre, men jeg blir ikke overrasket hvis OSL blir nedprioritert mtp oppstart til BRU. Og jeg er ikke SAS-hater på noen som helst måte, og flyr gjerne SK når jeg kan.

Espen

Last edited:
Back