Ekspansjon paa SAS Intercont.?

Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by LN-MOW


Originally posted by Someone


PrivateAir (KLM) flyr jo lignende fly (husker ikke om de bruker 737 eller 319) mellom AMS og IAH

Privatair opererer BBJ og A319CJ - som begge avviker betraktelig fra standardutgavene av 737 og 319 ,,,

Det er jeg fullt klar over, men det er for det en 737!
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Someone



Det er jeg fullt klar over, men det er for det en 737!

Den er bygget på 737, men det er rimelig mye som skiller en BBJ og en 73G. For å få en vanlig 73G til å krysse atlanteren med en del passasjer trengs det litt mer enn winglets. BBJ har i tillegg vinge, senterdel av kroppen og understell fra -800, samt 3-7 aux tanker i kroppen. Skal man fly opp mot 9000km med 50 pax, trengs MYE fuel. Motorene er dessuten høyere ratet enn på en 73G.
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

S0m sagt jeg er klar over det og vet hva som er forskjellen på en BBJ og 73G, men det blir ikke noe mindre 737 av å krysse en 700 og 800, få mer futt i motorene og ektra fuel tanker;)


Men uansett så tror jeg neppe det blir aktuelt med nor Norge-IAH flight selv om det er mange business reisende mellom både SVG og OSL til IAH. Jobber selv i ett selskap som fyller opp endel seter til IAH ukentlig!
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Har vi noen idé om når ting blir avgjort og det eventuelt skjer noe rent praktisk i forhold til påtenkte A330/A340?
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Heisann
men det blir ikke noe mindre 737 av å krysse en 700 og 800, få mer futt i motorene og ektra fuel tanker
Nei, men som Dag (Viking) sier saa er det stor forskjell paa en B737-700, med eller uten winglets, og en B737-700ER... ;)

Dag
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Someone


S0m sagt jeg er klar over det og vet hva som er forskjellen på en BBJ og 73G, men det blir ikke noe mindre 737 av å krysse en 700 og 800, få mer futt i motorene og ektra fuel tanker;)


Men uansett så tror jeg neppe det blir aktuelt med nor Norge-IAH flight selv om det er mange business reisende mellom både SVG og OSL til IAH. Jobber selv i ett selskap som fyller opp endel seter til IAH ukentlig!


Well, jeg har hørt at det er denne
600s.PNG
, en 737-600S [sport] som skal benyttes på SVG-IAH
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Ser mer ut som en A316SP spør du meg... ;)
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by Someone


S0m sagt jeg er klar over det og vet hva som er forskjellen på en BBJ og 73G, men det blir ikke noe mindre 737 av å krysse en 700 og 800, få mer futt i motorene og ektra fuel tanker;)


Men uansett så tror jeg neppe det blir aktuelt med nor Norge-IAH flight selv om det er mange business reisende mellom både SVG og OSL til IAH. Jobber selv i ett selskap som fyller opp endel seter til IAH ukentlig!


Well, jeg har hørt at det er denne
600s.PNG
, en 737-600S [sport] som skal benyttes på SVG-IAH

Gennialt! Fikk meg en god latter der gitt!! hehe!

BF
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by Someone


S0m sagt jeg er klar over det og vet hva som er forskjellen på en BBJ og 73G, men det blir ikke noe mindre 737 av å krysse en 700 og 800, få mer futt i motorene og ektra fuel tanker;)


Men uansett så tror jeg neppe det blir aktuelt med nor Norge-IAH flight selv om det er mange business reisende mellom både SVG og OSL til IAH. Jobber selv i ett selskap som fyller opp endel seter til IAH ukentlig!


Well, jeg har hørt at det er denne
600s.PNG
, en 737-600S [sport] som skal benyttes på SVG-IAH

Men de motorene der ser mer ut son IEA enn CFM;)
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Blubird

Den eneste A330'en Skyservice per dags dato opererer er C-GVKI, som ikke er helt ukjent for oss, nemlig tidligere OY-VKI. Dette er riktignok en -300-versjon, men den er -343X. Det faktum at MYT velger å lease bort en A333 fra Skandinavia midt i den heteste sesongen, antyder vel at det er overkapasitet hos selskapet. Kan det være at denne -300'en blir overflødig også hos Skyservice etter sommeren?

C-GVKI skal tilbake til DK som OY-VKI til vinteren.....
 
Originally posted by FBU 4EVER

Foer avreise fra OSL paa soendag hoerte jeg at SAS skal lease en A330 fra Novair.Dette ryktet hadde ogsaa en CA i CPH hoert om.Noen som vet mer?

Og i en dansk avis leste jeg om at Lindegaard anbefaler at SAS gaar til anskaffelse av 3-4 nye maskiner til Intercont,da det er paa tide aa ekspandere foer det er for sent.

Og i gaar hoerte jeg at Intercont.-sjefen Lindgren hadde vaert i Canada faar aa faa tak i noen A340 fra et kanadisk selskap. "Saa sker der noget!":nor


Tydligvis flere som har reist til Canada for å skaffe seg A340 , SWISS
 
Er dette i tillegg til eller i stedet for de 332 de skulle få fra Lufthansen? Kanskje det blir noen ledige 332 for SAS?
 
Back
Top