Ekspansjon paa SAS Intercont.?

Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Airbus 330


Jaja, vi kan jo fortsette å drømme at vi får 1 maskin her på OSL.....:skep

Airbus 330. :)
Dream on.. Tror ikke at SAS har noen som helst ønsker om å fly langt fra OSL.:baeh
Da hadde de gått innfor å skaffe seg mindre flytyper..
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Tror SAS hadde klart å fylle opp store fly til flere destainsjoner fra OSL om en også så på muligheten for å feede inn til OSL...og ikke bare fra OSL.
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Jag har också sett en hel del rörelse i intercont gruppen. Ett par nya "go-getters" har anställts för att sätta fart.
Få se...!!??:up:
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

spennende... Jeg holder nok også et par knapper på STO-Kina
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Sas bør uansett styrke intercont. Og man vil vel lettere få lønsomhet med litt flere enheter. Samtidig vil nye fly/ruter være med på å spre en liten optimisme i hele selskapet og det vil jo være positivt. Samtidig vil jeg si at ei rute til Rio ville være lurt. Brasil har jo blitt det nye hytte stedet for oss nordmenn, samtidig som det vil være med på å styrke rutenettet til sas. Og Rio vil kunne være ei rute som blir forbeholdt første mann som tar den.
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Bizflyer


Ellers regner jeg med at vi snart får en daglig avgang i hver retning mellom Kristiansand og Bangkok!!!:cheers:


BF:cool2


Skal vi ha direktefly mellom Norge og Thailand må da Vardø-Chiang Rai være bedre, det blir vel den korteste ruten... :skep
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by TG923


Originally posted by Bizflyer


Ellers regner jeg med at vi snart får en daglig avgang i hver retning mellom Kristiansand og Bangkok!!!:cheers:


BF:cool2


Skal vi ha direktefly mellom Norge og Thailand må da Vardø-Chiang Rai være bedre, det blir vel den korteste ruten... :skep

Ja, med en av WF's Dash'er!
CK: Noe for deg som er rutesjef!
PS: ET par ekstra fueltanker under vingene hadde nok vært lurt!:lol

BF:cool2
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Hva med svg-iah med 737-700 med blended winglets og 60 c-klasse seter:cool2
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Bedre sent enn aldri! Dette skulle de gjort mye før. RIO høres bra ut.
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Når vi snakker Canada, finnes det noe som helst håp om 2x A340-500?
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Trety


Når vi snakker Canada, finnes det noe som helst håp om 2x A340-500?

340-500 er vel trolig den typen 330/340 serien som passer minst inn for SAS
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Someone
340-500 er vel trolig den typen 330/340 serien som passer minst inn for SAS

Det har da aldri stoppet SAS? :D :p
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Someone


Originally posted by Trety


Når vi snakker Canada, finnes det noe som helst håp om 2x A340-500?

340-500 er vel trolig den typen 330/340 serien som passer minst inn for SAS

Ja , nettopp :sarc



Men om man snakker om 3-4 maskiner så burde vel Sverige til både Kina og Japan være mulig + 2 - 3 "nye" ruter.
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

A340-600 hadde vært noe i SAS farger!
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

A340-500 har en rekkevidde med full last på 9000nm, og ifølge Great Circle Mapper vil det i prinsippet også åpnes nye muligheter med denne.

Men om det er lønnsomt, se det er en helt annen sak.
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Jeg tror ikke SAS ønsker seg A345. Valgene må være A346, A343 og A333. Alt annet ser jeg som lite sannsynelig!
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by HMWK


Jeg tror ikke SAS ønsker seg A345. Valgene må være A346, A343 og A333. Alt annet ser jeg som lite sannsynelig!

Enig bortsett fra jeg også tror 332 kan være aktuelt
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Trety


A340-500 har en rekkevidde med full last på 9000nm, og ifølge Great Circle Mapper vil det i prinsippet også åpnes nye muligheter med denne.

Men om det er lønnsomt, se det er en helt annen sak.

Nonstop CPH - Sydney måtte da være mulig. Det hadde vært en spenstig rute. Det er vel ingen selskaper som flyr nonstop Europa-Australia??

BF:cool2
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Bizflyer
Nonstop CPH - Sydney måtte da være mulig. Det hadde vært en spenstig rute. Det er vel ingen selskaper som flyr nonstop Europa-Australia??

My point exactly, og det ville vel kreve 2 maskiner også...:) Men det er bare en våt drøm, og jeg tviler på at vi ser noe sånt, og A345 er nok neppe det beste valget med resten av SAS' Intercont-nett. Bortsett fra at en A345 kontra en A343 ville tilført noen få, men sårt tiltrengte, ekstra seter på CPH-NRT. Bruktmarkedet for A346 er vel ikke spesielt bra, så da måtte det vel kanskje blitt nye maskiner - hadde ikke Airbus ledige produksjonsslotter for noe HGW'er? :)
 
Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Bizflyer


Originally posted by Trety


A340-500 har en rekkevidde med full last på 9000nm, og ifølge Great Circle Mapper vil det i prinsippet også åpnes nye muligheter med denne.

Men om det er lønnsomt, se det er en helt annen sak.

Nonstop CPH - Sydney måtte da være mulig. Det hadde vært en spenstig rute. Det er vel ingen selskaper som flyr nonstop Europa-Australia??

BF:cool2

Nei, det er ikke mulig begge veier med en ok last, pga motvind. Dessuten, hvor vil man helst ha en mellomlanding, i CPH etter 1-2 timers flight (tenkt at man kommer fra LHR, FRA el) eller i SIN eller HKG når man ca er halvveis?

SAS bør få tak i 332, som er økonomisk og fleksibel. 333 er også ganske "billig" i drift, men rekkevidden begrenser destinasjonene litt mer. 346 tipper jeg bare er aktuell på NRT, men en subflåte på 1-2 fly blir knapeste laget.

Jeg tror NW gjorde et klokt valg når de i sin tid satset på 332 for TP og 333 for TA.
 
Back
Top