Ekspansjon paa SAS Intercont.?

Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Originally posted by Airbus 330

Jaja, vi kan jo fortsette å drømme at vi får 1 maskin her på OSL.....:skep

Airbus 330. :)
Dream on.. Tror ikke at SAS har noen som helst ønsker om å fly langt fra OSL.:baeh
Da hadde de gått innfor å skaffe seg mindre flytyper..

Tror SAS hadde klart å fylle opp store fly til flere destainsjoner fra OSL om en også så på muligheten for å feede inn til OSL...og ikke bare fra OSL.

Jag har också sett en hel del rörelse i intercont gruppen. Ett par nya "go-getters" har anställts för att sätta fart.
Få se...!!??:up:

spennende... Jeg holder nok også et par knapper på STO-Kina

Sas bør uansett styrke intercont. Og man vil vel lettere få lønsomhet med litt flere enheter. Samtidig vil nye fly/ruter være med på å spre en liten optimisme i hele selskapet og det vil jo være positivt. Samtidig vil jeg si at ei rute til Rio ville være lurt. Brasil har jo blitt det nye hytte stedet for oss nordmenn, samtidig som det vil være med på å styrke rutenettet til sas. Og Rio vil kunne være ei rute som blir forbeholdt første mann som tar den.

Originally posted by Bizflyer

Ellers regner jeg med at vi snart får en daglig avgang i hver retning mellom Kristiansand og Bangkok!!!:cheers:

BF:cool2

Skal vi ha direktefly mellom Norge og Thailand må da Vardø-Chiang Rai være bedre, det blir vel den korteste ruten... :skep

Originally posted by TG923

Ellers regner jeg med at vi snart får en daglig avgang i hver retning mellom Kristiansand og Bangkok!!!:cheers:

Skal vi ha direktefly mellom Norge og Thailand må da Vardø-Chiang Rai være bedre, det blir vel den korteste ruten... :skep

Ja, med en av WF's Dash'er!
CK: Noe for deg som er rutesjef!
PS: ET par ekstra fueltanker under vingene hadde nok vært lurt!:lol

Hva med svg-iah med 737-700 med blended winglets og 60 c-klasse seter:cool2

Bedre sent enn aldri! Dette skulle de gjort mye før. RIO høres bra ut.

Når vi snakker Canada, finnes det noe som helst håp om 2x A340-500?

Originally posted by Trety

340-500 er vel trolig den typen 330/340 serien som passer minst inn for SAS

Originally posted by Someone

Det har da aldri stoppet SAS? :D :p

Originally posted by Someone

Ja , nettopp :sarc

Men om man snakker om 3-4 maskiner så burde vel Sverige til både Kina og Japan være mulig + 2 - 3 "nye" ruter.

A340-600 hadde vært noe i SAS farger!

A340-500 har en rekkevidde med full last på 9000nm, og ifølge Great Circle Mapper vil det i prinsippet også åpnes nye muligheter med denne.

Men om det er lønnsomt, se det er en helt annen sak.

Jeg tror ikke SAS ønsker seg A345. Valgene må være A346, A343 og A333. Alt annet ser jeg som lite sannsynelig!

Originally posted by HMWK

Jeg tror ikke SAS ønsker seg A345. Valgene må være A346, A343 og A333. Alt annet ser jeg som lite sannsynelig!

Enig bortsett fra jeg også tror 332 kan være aktuelt

A340-500 har en rekkevidde med full last på 9000nm, og ifølge Great Circle Mapper vil det i prinsippet også åpnes nye muligheter med denne.

Nonstop CPH - Sydney måtte da være mulig. Det hadde vært en spenstig rute. Det er vel ingen selskaper som flyr nonstop Europa-Australia??

Nonstop CPH - Sydney måtte da være mulig. Det hadde vært en spenstig rute. Det er vel ingen selskaper som flyr nonstop Europa-Australia??

My point exactly, og det ville vel kreve 2 maskiner også...:) Men det er bare en våt drøm, og jeg tviler på at vi ser noe sånt, og A345 er nok neppe det beste valget med resten av SAS' Intercont-nett. Bortsett fra at en A345 kontra en A343 ville tilført noen få, men sårt tiltrengte, ekstra seter på CPH-NRT. Bruktmarkedet for A346 er vel ikke spesielt bra, så da måtte det vel kanskje blitt nye maskiner - hadde ikke Airbus ledige produksjonsslotter for noe HGW'er? :)

Nei, det er ikke mulig begge veier med en ok last, pga motvind. Dessuten, hvor vil man helst ha en mellomlanding, i CPH etter 1-2 timers flight (tenkt at man kommer fra LHR, FRA el) eller i SIN eller HKG når man ca er halvveis?

SAS bør få tak i 332, som er økonomisk og fleksibel. 333 er også ganske "billig" i drift, men rekkevidden begrenser destinasjonene litt mer. 346 tipper jeg bare er aktuell på NRT, men en subflåte på 1-2 fly blir knapeste laget.

Jeg tror NW gjorde et klokt valg når de i sin tid satset på 332 for TP og 333 for TA.

Back