Ekspansjon paa SAS Intercont.?

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
Foer avreise fra OSL paa soendag hoerte jeg at SAS skal lease en A330 fra Novair.Dette ryktet hadde ogsaa en CA i CPH hoert om.Noen som vet mer?

Og i en dansk avis leste jeg om at Lindegaard anbefaler at SAS gaar til anskaffelse av 3-4 nye maskiner til Intercont,da det er paa tide aa ekspandere foer det er for sent.

Og i gaar hoerte jeg at Intercont.-sjefen Lindgren hadde vaert i Canada faar aa faa tak i noen A340 fra et kanadisk selskap. "Saa sker der noget!":nor

Replying to Topic 'Ekspansjon paa SAS Intercont.?'

Får håpe ryktene stemmer, men denne gangen velger jeg ikke å tro noe før jeg ser flyet/flyene i SAS farger!

Hadde det bare vært "rykter" om ei rute el to fra OSL.. ikke kun om leie av maskiner. OM dette blir en realitet så ender de sikkert opp i CPH.. :sarc

Hvis SAS skulle leie inn A330 fra Novair til bruk på intercont må de vel evt. ominnredes for å kunne passe inn hos SAS?
Novair`s seteconfigurasjon på A330 er en god del trangere enn det vi finner på vanlige rutefly.

Novair kjører med 3+3+3 config i economy, mot 2+4+2 hos SAS. Det gir et sete i bredden i forskjell, og det merkes.

a330_seating.jpg

Men dette er jo bare rykter, og det finnes det nok av i bransjen!

Originally posted by LN-RKF

Hvis SAS skulle leie inn A330 fra Novair til bruk på intercont må de vel evt. ominnredes for å kunne passe inn hos SAS?
Novair`s seteconfigurasjon på A330 er en god del trangere enn det vi finner på vanlige rutefly.

Novair kjører med 3+3+3 config i economy, mot 2+4+2 hos SAS. Det gir et sete i bredden i forskjell, og det merkes.
!

Vel HVIS SAS skal lease far Novair kan det jo være de har tenkt å lease flyet til mer enn en tur og det tar ikke så lang tid å hive ut Novairs stoler og inne med SAS stoler

Novair leaser den ene A332'ern sin ut på lengre kontrakter til stadighet, så de er vel antakeligvis ikke helt fremmed for å ominnrede om så skulle bli aktuelt, om jeg skal tippe.

Angående 'noen A340 fra et canadisk selskap', Air Canada har jo lagt ut sine to A345 for salg nylig, det er jo lov å håpe? ;)

Originally posted by Redcap

A345....jatakk :biggrin

Med dagens fuelpriser vil man da være sikker på at satsningen bringer røde tall i boka.

AC har vel også opsjon på 3*A346 som de muligens vil bli av med ?

Originally posted by P.A. VIKING

AC har vel også opsjon på 3*A346 som de muligens vil bli av med ?

Tror ikke de er så bekymret for det. Fra et annet forum

AC's commitment to the A340NG family was re-negotiated when AC made a visit to Canada's answer to the bankrupcty court. To make a very long story short, in order to convince AC to reconfirm its order for the two A345s, Airbus allowed AC to have minimal or zero financial exposure concerning the three A346s that were on order. Thus, while AC technically still has the A346s on order, there are no monies backing up the deal.....at that moment, AC effectively cancelled their A346 order. Airbus did what it had to in order to ensure that the two A345s went to AC.....better two airplanes than no airplanes sold and delivered.

La oss håpe det snart kommer fly fra et eller annet sted, men hvor skal de brukes ??

Hot tips ?

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by Redcap

A345....jatakk :biggrin

Med dagens fuelpriser vil man da være sikker på at satsningen bringer røde tall i boka.

:lol som om det har noe å si?? hihi

Originally posted by SQ 777

La oss håpe det snart kommer fly fra et eller annet sted, men hvor skal de brukes ??

Hot tips ?

Stockholm-Beijing
København-Hong Kong

Burde vel vaert en smiley der .. ??? ;)

Om SAS fortsatt har trafikkrettigheter, saa tror jeg likevel at ARN-PEK og et par andre oesten-ruter staar hoeyere paa oenskelisten.

Novair konfigurasjonen kunne kanskje brukes med SAS farger på en rute til Natal i Brasil med favorable priser?

Ellers regner jeg med at vi snart får en daglig avgang i hver retning mellom Kristiansand og Bangkok!!!:cheers:

Eller hur?

BF:cool2

Mit bud er ogsaa østover, altså Kina.....

SAS har ikke råd til at se Finnair løbe med det hele

Hilsen
Ole

Jaja, vi kan jo fortsette å drømme at vi får 1 maskin her på OSL.....:skep

Airbus 330. :)

Originally posted by BU662

CPH-Rio (Varig er ute og marked har noe a tilby)

Kanske inte så fel ute. Det ryktas om att ett par herrar och damer på frösundavik har börjat räkna på denna..

SAS har även planer på att starta ARN-TYO till hösten-06/våren-07. Men det fattas flyg även här. Personal har redan varit i TYO och förhandlat fram crewhotel och slottider.

Back