EK vil ha A380-900

LN-OSS

ScanFlyer Silver
EK President, Tim Clark, said in an interview:

"We've been on at [Airbus] since the thing was started. We said -800
is too small, we want the -900. People thought we were barking mad as
usual, but it's in the cards, it's ready to go and the design
specifications have been done."

"[If Airbus decide to do the -900] we would immediately modify to -
900s and try to adjust the back end of our delivery stream. Given an
airport that's a lot bigger I would see Emirates with up to 100 of
these aircraft without a problem. Everyone again will think here they
go again, but the fact is we make very good money on them."

Source is a message in the Yahoo! orders group.
_________________

Her er det ikke pengene som er problemet nei hehe !! :up:
 
100 A380-900??? Det er det aldri i verden marked for! Det er vel i dag kun 40 markeder som kn tåle et fly av A380-størrelse, og det er begrensninger på hva selv Emirates kan få til (hva de skal med 53 de allerede har bestilt fatter jeg personlig ikke.

Og hva mener denne personen med "the fact is we make very good money on them" - det er enda et par år til EK får sin første A380-800
 
Ja man kan vel kalle de ultra optimister :)...

Her har vi en liste av hva slags maskiner Emirates, Qatar og Etihad kanskje vil ha i fremtiden...

Etihad:
4 A380-800
4 A340-500
4 A340-600
12 A330-200
5 777-300ER
17 787-8 / 787-9

Emirates:
100 A380-800 / A380-900
29 A330-200
9 777-200ER
12 777-300
26 777-300ER
2 A340-500
16 A340-600
?? 7E7-9 / A350-900

Qatar:
50 787-8
10 787-9
4 A330-200s
9 A320-200
4 A300-600
1 ACJ319
4 A380-800

Info bare funnet så kan være mangler her og der :)

Uansett..

Er dette helt rått... Men om behovet er der er jo en annen sak....
 
Ser ut til at Emirates planlegger å skuffe hele jordens befolkning gjennom Dubai hver uke med disse planene... :cheers:
 
...kanskje ikke hele verden, men en stor del av Kina....og f.eks mellom Kina og Afrika er Dubai en langt bedre hub enn London....EK er jo i tillegg i ferd med aa sette opp hub nummer 2....CDG!
 
det koker vel til slutt ned til hva man tror på - Airbus' teori om at det vil være de store hub-til-hub markedene som står for den største veksen fremover, eller Boeings teori (som har vist seg å stemme på Atlanteren) om fragmentering, og vekst i punkt-til-punkt også interkontinentalt. CO er jo en tilhenger av den siste teorien, med 777-200 som største fly i flåten og ruter til små europeiske byer som Oslo, Berlin, Edinburgh etc. Jeg tror heller på fragmentering og p2p, enn en enorm vekst i hub&spoke interkontinentalt. Qatar, EK og Etihad tror kanskje på at de skal kunne kapre enorme passasjerstrømmer fra Europa, Afrika og USA via Gulfen til Asia og Australia, men hva skjer når de Europeiske og asiatiske flyselskapene bruker sine ER'er og LR'er og by-passer gulfen, og flyr non-stop Oslo-Bangkok, Dusseldorf-Singapore og Melbourne-Glasgow??
 
Jeg mener den siste tidens utvikling av direkteruter bare underbygger hva fremtiden vil bli. Har en følelse av at det kan ligge vel så mye prestisje i Airbus sitt ønske om å ha et ekstremfly som det er behov for et slikt fly i verden...
 
Tror på at Boeing sin teori på sikt blir fakta,ihvertfall for forretningsreisende som jo ønsker å komme seg fra A til B raskest mulig og som helst vil unngå de store knutepunktene.
 
Back
Top