EB-status-forvirring

PW14

ScanFlyer Blue
I forbindelse med en tur-retur fligh med Lufthansa til Spania for to uker siden, oppdaget jeg at det stod SK*S på boardingkortet. Dette forbauset meg siden jeg for det første var flere tusen poeng unna å få sølvstatus i forrige periode, og at turen med LH var den første etter at ny periode startet 1. juli.

I forbindelse med en annen henvendelse i serviceskranken spurte jeg om hvorfor det stod SK*S. Mannen bak skranken insisterte på at jeg hadde sølvkort. Jeg sa jeg ikke kunne forstå det, men han mente at jeg nettopp måtte fått den nye statusen. Fant ikke noen grunn til å argumentere sterkt mot det, men sjekket mine eurobonussider på sas.no rett etter på, og der står jeg oppført som Basic.

I forbindelse med returen i går, stod det igjen SK*S på legen fra Bilbao til Frankfurt, men SKP på legen fra Frankfurt til Oslo.

Er det noen som har en forklaring på hvordan dette kan skje og hva det betyr?

Flere av mine medreisende den senere tid - som alle har vært EBB - har opplevd det samme, bl.a. på Austrian Airlines. Jeg vet ikke om det er noe tull med Miles & More sine systemer, men det får strengt tatt ingen direkte konsekvenser. Litt kjedelig for de som faktisk er EBS i en op-up situasjon der plutselig sølvkort oppgraderes, men utover det kan jeg ikke se at det skal bety så mye.

Vi vet jo alle at sølvkort hos SAS er bortimot verdiløst uansett... ;)

Dette var i en av tilbudstrådene her om dagen. Alle som har EBB er midlertidig oppgradert til EBS nå i juli eller noe slikt så man skal lokke folk med litt goder. Nyt statusen. ;)

-A

Vi vet jo alle at sølvkort hos SAS er bortimot verdiløst uansett... ;)

I disse gebyrtider er EBS slett ikke verdiloest. Du kan slepe masse mer med deg ombord og det koster mye spenn hos baade SAS og konkurrentene.

15% ekstra poeng og grunnpoeng er ogsaa noe som kan settes en verdi paa, gjoer det lettere aa rekvalifisere og mer poeng i kassa.

I tillegg kan du sjekke inn paa business skrankene over hele Star systemet, faa prioritert boarding hos mange Star partnere og bruke fast track hos mange Star partnere.

Ogsaa verdt aa nevne at naar man staar paa venteliste naar noe gaar galt, er man foran 97% av alle som staar rundt deg ;)

Saa helt verdiloest er det ikke

Dette var i en av tilbudstrådene her om dagen. Alle som har EBB er midlertidig oppgradert til EBS nå i juli eller noe slikt så man skal lokke folk med litt goder. Nyt statusen. ;)

-A

Takk for oppklarende informasjon! Bare dumt SAS ikke sa fra før jeg reiste så jeg kunne benyttet meg av statusen. Spesielt han som stod i serviceskranken på OSL. Kunne jo være en fin måte å promotere programmet på.

De 200 poengene jeg fikk på Oslo - Frankfurt og Frankfurt - Bilbao tyder imidlertid ikke på at statusen har gitt noe utslag på opptjeningen. Mener å ha fått mer for W-klasse før.

Dæven. Tøft med business check-in skranke hvis alle EB medlemmer har Silver status i sommer... ;)

Dette var i en av tilbudstrеdene her om dagen. Alle som har EBB er midlertidig oppgradert til EBS nе i juli eller noe slikt sе man skal lokke folk med litt goder. Nyt statusen. ;)

-A

Det er riktig og samtidig ikke riktig. EBS og EBP blir har blitt paafoert ombordstigningskort for reiser med baade Lufthansa, LOT og andre partnere lenge - jeg har opplevd det selv mange ganger og jeg har ogsaa sett at andre har hatt det tidligere. Saa det er ikke noe nytt med dette - men hvorfor det er saan er jo en annen sak... Jeg har ogsaa opplevd aa ha EBS paa ombordstigningskort for foerste leg og EBP paa kortet for neste leg.

Hva betyr SKP og EBP i denne sammenhengen? Antar det ikke kjøres kampanjer med "midlertidig Pandion"...?

Hva betyr SKP og EBP i denne sammenhengen? Antar det ikke kjøres kampanjer med "midlertidig Pandion"...?

SKP betyr definitivt ikke Pandion ...

For øvrig er vel kampanjen at sølvmedlemmer får prøve fordelene som gullmedlemmer har, ikke at basicmedlemmer får prøve fordelene som sølvmedlemmer har.

Back