EB-points

Eg sitter å venter på ein del poeng som ikkje er registrert..... Skal komme frå hotell -og sidan eg fått slike poeng kvar veke siste 6 mnd, så veit eg at dei kommer for seint no. Spørsmålet mitt då er, kan dette ha sammenheng med at medlemskapet er gått frå basic til silver? -at hotella må oppdatera mitt ebb-nr til ebs-nr? (skulle jo ikkje tru det, sidan nr fortsatt er det samme)

Og: eg har heller ikkje motteke nytt EB-kort frå SAS, og mottar heller ikkje season-magasin som nevnt i tidligare post. Har derimot motteke nytt diners med riktig eb-farge. Nokon som veit kva disse tinga kan skuldast?

Jeg kan ikke gi deg et ordentlig svar, men...:

EBS/EBG/EBP skal i utgangspunktet ikke påvirke poengutbetalingen ettersom det er medlemsnummeret og ikke bokstavprefiksen som bestemmer. Nummeret er det samme uansett hva slags status du har. Selv hadde jeg imidlertid litt problemer med å få EBG-rettigheter på noen billetter ettersom jeg hadde bestilt billettene mens jeg var EBS. Dermed stod det automatisk EBS på ombordstigningskortert. Ved å vise frem EBG-kortet fikk jeg dette endret, men jeg vet ikke hvor lett dette hadde vært om jeg ikke hadde hatt et fysiske kortet. Men, som sagt, poengutbetalingen var det ikke noe problem med.

Når du endrer status, skal du motta et brev fra SAS med nytt kort, velkomstbrev, brosjyre og noe ekstra. Vet ikke hvordan dette er når du har kombinert Diners-kort - da får man vel kun et kort? Seasons-magasinet kommer fire ganger i året - og du får poengutskrift per post like ofte som EBS/EBG.

Når du endrer status, skal du motta et brev fra SAS med nytt kort, velkomstbrev, brosjyre og noe ekstra. Vet ikke hvordan dette er når du har kombinert Diners-kort - da får man vel kun et kort?

Du får nytt kombinert Dinerskort når du endrer status på samme måte som vanlig EB-kort. Gyldigheten følger statusperioden i EB, men nytt kort med ny farge ved ny status.

Venter på en del poeng fra Sas-hotell i Bergen/ Stavanger, skjønner nå at de ikke kommer uten purring denne gangen heller. Litt for typisk, spesielt fra Stavanger.

Venter på en del poeng fra Sas-hotell i Bergen/ Stavanger, skjønner nå at de ikke kommer uten purring denne gangen heller. Litt for typisk, spesielt fra Stavanger.

Usikker på om dette er typisk Stavanger. Eg har tidligare fått mine poeng kjapt frå Stavanger. Også fått kjapt frå Oslo, som eg no venter frå. Muligens ferie-backlogg ein eller annan plass....? ;) Nåja, eg har no kvitteringer.

Poengene mine har fremdeles ikke kommet, men nå vurderer jeg sterkt å tømme den kontoen uansett etter å ha lest om SAS' siste EB-stunt. 1000 poeng er bare en dråpe i havet.

Back