EB-poeng for overnattinger hos Radisson Blu

Glenn

ScanFlyer Gold
Jeg hadde to overnattinger i Tallinn på Radisson Blu Olümpia i august, og jeg glemte selvfølgelig å vise EuroBonus-kortet mitt når jeg sjekka inn på hotellet.

For en uke siden sendte jeg en forespørsel for å få disse poengene på min EuroBonus-konto.
I dag fikk jeg en overraskende mail om at poengene kunne jeg se langt etter:

Dear Glenn,
We have received a request for points for SAS. As your reservation was made through booking website Expedia, you are not eligble for any points.
If you would like to earn points then for example please make reservation through our website: www.radissonblu.com. If you have any further questions, please don't hesitate to contact me.
Kind regards,

Jeg har ikke booket hos Expedia, men hos Hotels.com.

Hvorfor har jeg ikke krav på disse poengene når jeg bestiller hos de?
 
Jeg hadde to overnattinger i Tallinn på Radisson Blu Olümpia i august, og jeg glemte selvfølgelig å vise EuroBonus-kortet mitt når jeg sjekka inn på hotellet.

For en uke siden sendte jeg en forespørsel for å få disse poengene på min EuroBonus-konto.
I dag fikk jeg en overraskende mail om at poengene kunne jeg se langt etter:



Jeg har ikke booket hos Expedia, men hos Hotels.com.

Hvorfor har jeg ikke krav på disse poengene når jeg bestiller hos de?

Expedia og Hotels.com er samme koncern...

At booke hos sådanne websites har vel aldrig givet point hos Radisson. Mener også at have læst det i vilkårene engang, men orker ikke lige at lede efter det nu.

Men det er helt korrekt at du ikke skal have point for hotels.com bookinger.
 
Takk for raskt svar FlyHi, det var jeg overhodet ikke klar over.
Da gjelder det å bestille fra deres egen nettside neste gang, men jeg synes det var en litt teit regel!

Skal en ikke få EuroBonus-poeng for SAS-flights når jeg bestiller hos en annen enn de selv?
Blir like dumt det!
 
Last edited:
Takk for raskt svar FlyHi, det var jeg overhodet ikke klar over.
Da gjelder det å bestille fra deres egen nettside neste gang, men jeg synes det var en litt teit regel!

Skal en ikke få EuroBonus-poeng for SAS-flights når jeg bestiller hos en annen en de selv?
Blir like dumt det!

Jo, på SAS-flights (og andre flyselskaber) betyder det ikke noget. Her kan du bestille hvor du vil. Ofte vil du dog opleve at nogle websites ikke giver dig muligheden for at registere dit EB-nummer, men det gør du bare ved check-in istedet.
 
Har bestandig bestilt igjennom hotels.com å vist kortet ved innsjekk og har fått poengene overført i løpet av ett par uker.
 
Har bestandig bestilt igjennom hotels.com å vist kortet ved innsjekk og har fått poengene overført i løpet av ett par uker.
Da er tydeligvis ikke rutinene gode nok til å sjekke opp hvor en har bestilt fra. :angry:

Har ett døgn på Gardermoen om en liten stund, skal bli spennende å se om poengene kommer inn da eller ikke.
Også bestilt gjennom hotels.com.
 
Last edited:
Da er tydeligvis ikke rutinene gode nok til å sjekke opp hvor en har bestilt fra. :angry:

Kan si meg enig i det. Bodde på Radisson Waterfront i Stockholm booket via Booking.com i våres og prøvde å postere på Club Carlson. Rommet kom opp på kontoutskriften men da med "ineligible source of business" og null poeng.

På Radisson Krakow i sommer regnet jeg ikke med å få poeng da hotellet var bestilt via en drittbillig pris på dhr.com. Viste frem mitt Amex / EBG for betaling ved innsjekk. Ble oppgradert til junior suite og fikke 1000 EB poeng for oppholdet.

Så det virker som poengene går igjennom hos SAS noen ganger men ikke hos Club Carlson.

I det siste har jeg bestill direkte på Raddisons hjemmeside etter at jeg fikk status match til Elite Gold hos Club Carlson, da er jeg sikker på poeng.
 
Jeg bodde på Hilton garden inn i Orlando i sommer og der sa de at man desverre ikke får EB poeng når man booker gjennom f.eks expedia, hotels.com osv siden de er mellommann. Grunnen er vel fordi at de tar en del av profitten. Hotell kjedene sitter vel igjen med mer penger om du booker direkte gjennom dem, selv om de må ut med noen kr til SAS. Samme opplevde jeg også på Radisson Blu seaside i Helsinki. Så jeg har rett og slett sluttet å spørre. Jeg forstår jo faktisk hvorfor de gjør det.
 
Eneste unntak ifht. tredje-parts-kjøp er Rica så vidt jeg vet, der får du EB-poeng uansett.
 
Samme opplevelse her. To ganger i USA.
Første var Hampton Inn i Denver. Registrerte Eurobonus, men fikk ingen poeng.
Andre var Raddison Lexington Ave. NYC. Fikk beskjed av hun utrolig sure og nebbete dama at siden jeg hadde bestilt hotellet gjennom Priceline (med trykk på priceline, som om det var kreft) får jeg ingen poeng. Heller ikke om jeg hadde bestilt noe annet sted enn på deres egen hjemmeside.
 
Min erfaring er at dette varierer veldig. Noen hotell klarer å følge reglementet, andre glemmer det rett og slett. Så man kan være heldig :) Men man kan også være uheldig - jeg sliter med å få poeng fra Radisson, selv om jeg har bestil på Radissons egne sider. Skjer opptil flere ganger, og det er irriterende.
 
Back
Top