Easyjet tar over deler av airberlin

Someone

Moderator
Medlem
Da har Easyjet inngått en avtale med boet om å overta leasing på 25 maskiner, og vil ta over store deler av operasjonen på TXL

https://mediacentre.easyjet.com/en/stories/11764-easyjet-signs-agreement-with-air-berlin

easyJet today signed an agreement with Air Berlin to acquire part of its operations at Berlin Tegel Airport for a purchase consideration of €40 million. This excludes potential start-up and transitional operating costs. The acquisition is subject to regulatory approvals and is expected to close in December 2017.

Re: Air Berlin søker konkurs

Synd det er over. Et så stort land som Tyskland burde ha flere store flyselskaper enn LH.

Akkurat nå vel Lufthansa gruppen nærmest de facto monopol på tysk innenriks, da det nå vel ikke er andre som flyr der? Så blir spennende å se hva som skjer her og om lavprisselskapene vil gå inn i markedet.
Selv om både Easyjet og Ryanair er tilstede i Tyskland er det vel bare utenriks de flyr såvidt jeg kan se?

Riktignok skal Luxair starte Berlin-Saarbrücken, men det er ikke akkurat blant de store rutene innen Tyskland

http://www.routesonline.com/news/38...adds-saarbruecken-berlin-route-from-jan-2018/

Last edited:

Mon ikke EasyJet kommer til at flyve en del indenrigs med de 25 fly de nu får i TXL? Jeg ved godt det bliver et amputeret program de vil flyve denne vinter, men når efterspørgslen på tysk indenrigs er så stor at Lufthansa har brugt b744 til Berlin, så kan jeg ikke forestille mig at EasyJet ikke vil gå ind på dette marked.

Akkurat nå vel Lufthansa gruppen nærmest de facto monopol på tysk innenriks, da det nå vel ikke er andre som flyr der? Så blir spennende å se hva som skjer her og om lavprisselskapene vil gå inn i markedet.
Selv om både Easyjet og Ryanair er tilstede i Tyskland er det vel bare utenriks de flyr såvidt jeg kan se?

Riktignok skal Luxair starte Berlin-Saarbrücken, men det er ikke akkurat blant de store rutene innen Tyskland

http://www.routesonline.com/news/38...adds-saarbruecken-berlin-route-from-jan-2018/

Ja, det ser ut som det er slik situsjonen er. Tyskland er i likhet med f.eks. Frankrike er et ganske kompakt land og hvor toget er en stor konkurrent til flyet. I begge disse landene finnes ingen store flyselskaper lenger i tillegg til the flag carriers. Jeg tror ogsaa Easyjet kommer inn paa innenriksruter i Tyskland som de har gjort i Frankrike.

Ser ut til at SmartLynx hjelper Easyjet frem til Airbus A320-flyene kommer seg over til Easyjet og de er selv klare for ops ut fra TXL....
In November 2017 SmartLynx Airlines signed a long-term wet-lease contract with European low-cost airline easyJet Airline Company Ltd. According to it, SmartLynx leases to easyJet 6 aircraft Airbus A320: 4 of them with Latvian Registration marks (YL-LCT, MSN 2233; YL-LCU, MSN 1762; YL-LCS, MSN 566 and YL-LCN, MSN 662) and 2 – with Estonian Registration marks (ES-SAO, MSN 936 and ES-SAQ, MSN 984). The lease term for all aircraft is determined from 7 January till 31 March 2018. Aircraft seating configuration – 180 Y economy, MTOW 77t.
All aircraft will operate from the base in Tegel Airport, Berlin, Germany ensuring flights to different destinations in Europe including some holiday islands.
http://www.smartlynx.aero/corporate/media-centre/news/628

Ser ut som følgene ruter er planlagt fra TXL

BUD, CTA, DUS, FRA, FUE, CPH, MAD, MXP, PMI, MUC, CDG, FCO, ARN, STR, TLV, VIE, ZRH, PFO

Så endel tysk innenriks og større byer i Europa og et par middelhavsdestinasjoner

Mer om frekvenser

https://www.routesonline.com/news/3...-outlines-berlin-tegel-network-from-jan-2018/

Berlin Tegel – Dusseldorf eff 07JAN18 2 daily (1 on Saturdays)
Berlin Tegel – Frankfurt eff 07JAN18 5 daily (4 on Saturdays)
Berlin Tegel – Munich eff 07JAN18 8 daily (5 on Saturdays, 6 on Sundays; 1 flight also scheduled on 05JAN18)
Berlin Tegel – Stuttgart eff 07JAN18 4 daily (3 on Saturdays)
Berlin Tegel – Budapest eff 08JAN18 1 daily
Berlin Tegel – Catania eff 08JAN18 1 daily
Berlin Tegel – Copenhagen eff 07JAN18 2 daily
Berlin Tegel – Fuerteventura eff 03FEB18 1 weekly
Berlin Tegel – Helsinki eff 01MAR18 1 daily
Berlin Tegel – Madrid eff 07JAN18 1 daily
Berlin Tegel – Milan Malpensa eff 01MAR18 1 daily
Berlin Tegel – Palma Mallorca eff 07JAN18 2 daily
Berlin Tegel – Paphos eff 03MAR18 1 weekly
Berlin Tegel – Paris CDG eff 07JAN18 1 daily (2 daily from 01FEB18)
Berlin Tegel – Rome eff 07JAN18 1 daily (2 daily from 01MAR18)
Berlin Tegel – Stockholm Arlanda eff 01MAR18 2 daily
Berlin Tegel – Tel Aviv eff 01FEB18 1 daily
Berlin Tegel – Vienna eff 07JAN18 4 daily (5 daily from 01FEB18, 4 daily on Saturdays)
Berlin Tegel – Zurich eff 07JAN18 4 daily (3 daily on Saturdays; 5 daily from 01FEB18, 4 on Saturdays)

Innenriks, Wien og Zürich får jo ganske bra frekvens

Easyjet opererer ikke med transfer på egne ruter.

Det er altså muligt at købe en transfer rejse med easyJet på egne flyvninger, bl.a kan man fx købe CPH til Lisabon over LGW, bare vælg funktionen "flere fly tilknyttet billetten"

Det var sådan jeg kom til Lisabon med dem sidste år.

Det er altså muligt at købe en transfer rejse med easyJet på egne flyvninger, bl.a kan man fx købe CPH til Lisabon over LGW, bare vælg funktionen "flere fly tilknyttet billetten"

Det var sådan jeg kom til Lisabon med dem sidste år.

Med bagasje tagget fra CPH til LIS? Ikke noe slikt på bookesiden iallfall.
Clipboard01.png

Last edited:
Jaså? Man lærer hvor dag. Hvor finner jeg denne funksjonen? Klarer ikke å se noe slikt på søkebildet:
View attachment 44255

At du skal vælge en destination der flyver ud fra dit udgangspunkt, under bestillingssiden vælger du "tilføj flere flyvninger"; også vælg en destination der går ud fra "transfer lufthavnen"

Altså du skal ind på bestillingssiden.
Nu har jeg så valgt Schönefeld, her i min visning.

Attachments

• easu.jpg
    easu.jpg
    75.7 KB · Views: 772
Last edited:
At du skal vælge en destination der flyver ud fra dit udgangspunkt, under bestillingssiden vælger du "tilføj flere flyvninger"; også vælg en destination der går ud fra "transfer lufthavnen"

Altså du skal ind på bestillingssiden.
Nu har jeg så valgt Schönefeld, her i min visning.
Ja men det er ikke connection. Det er som å bestille to separate flights. Du må hente ut bagasje og sjekke inn på nytt.

Lufthansa fikk ikke beholde sitt tilnaermede monopol paa tysk innenriks saerlig lenge. Det var vel heller ikke forventet. Jeg vet ikke hvordan ABs innenriksruter gikk rent oekonomisk. Selskapets problem var vel heller en drepende gjeld som gjorde det umulig aa komme seg paa bena.

Back