EasyJet starter Oslo - Berlin TXL

Mye bedre? Høres ut som en høyst subjektiv vurdering. Forskjellen mellom produktene er små. Standard lavpriskonsepter der ingenting er inkludert og man betaler for det man ønsker/trenger (som f.eks setevalg, innsjekket bagasje, servering ombord etc).

Etter 5 år i London og 4 i Østerrike/Tyskland mener jeg at jeg har grunnlag til å si det ja.
Norwegian har bedre setekvalitet, mer påkostede kabiner, wifi, skjermer ombord med info, ingen speedy boarding.
Ellers kan det godt tenkes at produktene er mer like, men norwegian har alltid for meg virket som en mer seriøs organisasjon. (Ja jeg vet at easyjet er større, men de virker også alltid som de velger billigere løsninger enn norwegian) De digitale løsningene til norwegian er bedre, og informasjonsstrømmen ang reisen din er mye tydeligere fra DY enn EZY.

Blir spennende å se hvor mange fly som faktisk er Easyjet sine som vil dukke opp i starten her. Selv om det er en stund til

Ser man på TXL-ARN så er det mye innleide A320 maskiner med hybrid farger og innleide fra ymse selskaper samt endel Avro maskiner som flyr nå om dagen

Da er første Easyjetmaskin på vei. OE-IZG tar første turen og ligger an til å lande noen minutter før rutetid

Det skulle nok vært "hver eneste dag, alle dager hele uken, hele tiden, bestandig. Innmari dritfet flyrute ass!

Sommerferievikar på OSL?

Men OSL surrer det godt til i introen: "Berlin airport SXF & TXL" Som Fnate ville sagt: MAKAN!

De har vel strengt tatt bare linket til en felles Facebook-side for begge Berlin-flyplassene? Står også Tegel i parentes.

Blir spennende å se, sett bort ifra oss som er litt over snittet interessert i luftfart kan jeg ikke se at dette har vært reklamert noe spesielt. Så nordmenn må bare vite at de flyr?

Flott at Easyjet endelig har startet opp en rute på OSL, men det spørs om de tidene vil være attraktive nok til at folk velger de?
Både SAS og Norwegian flyr jo allerede til Berlin med bedre tider.
Kanskje en annen destinasjon hadde vært lurere?

Landet med fullt fly, tok av med nesten fullt fly.

Kilde: flysmart24

Spennende å se hvilken yield de klarer å få inn på denne ruten. De fløy stort sett med fulle fly fra BGO til LGW også, men det hjalp ikke på rutens varighet. Håper på flere ruter med U2 fra OSL i fremtiden

Flott at Easyjet har startet opp på OSL med flyrute. Med tanke på at Norwegians flyr 3-4 ganger daglig til SXF, og SAS noen ganger i uken til TXL, så spørs det om Easyjet klarer å være attraktive nok. Dessverre er ikke rutetidene spesielt "vennlige" om man skal på for eksempel en helgetur. Avgangen fra TXL til Oslo er veldig tidlig, men kanskje populær blant forretningsfolk fra Berlin.

EasyJet øker på OSL-TXL fra S19, det blir to daglige avganger på mandager fredager. Med andre ord en frekvensøkning fra 7x til 9x ukentlig.

Back