easyJet starter flere ruter til Oslo

Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Rutene fra OSL ligger ute for salg nå, begge starter når vinterprogrammet starter.

MXP: 4x ukentlig (reduseres til 2 i januar), man, tor, fre og søn (man og fre i januar)
CDG: 3x ukentlig (reduseres til 2 i januar), man, ons og fre (man og fre i januar)

MXP har iaff optimale tidspunkt for en helgetur med avgang fra OSL 15.55 og retur 15.00

Easyjet har vel aldri helt truffet med Norge, først BGO-LGW som forsvant like fort som den dukket opp (Husker jeg fløy t/r for rundt 40 pund en fredag til søndag), og OSL-BER som forsvant med COVID og aldri dukket opp etter det. Så kan jo håpe at det går bedre denne gangen.

Da blir vel TOS eneste norske flyplass med ruter til Bristol og Luton.
Paris (ORY og CDG) kan vel nesten ha litt for mange aktoerer, baade fra OSL og TOS selv om det nok blir vesentlig flere transferpassasjerer via CDG naar SAS bytter til Skyteam.

MXP: 4x ukentlig (reduseres til 2 i januar), man, tor, fre og søn (man og fre i januar)
CDG: 3x ukentlig (reduseres til 2 i januar), man, ons og fre (man og fre i januar)

Begge er tilbake med henholdvis 4x og 3x ukentlig fra den andre uken av februar igjen.

Ellers så har ikke easyJet lagt ut sommerprogrammet for 2025 ennå

MXP og CDG skal være helårs til både TOS og OSL, slik jeg forstår.

Begynner vel å bli en stund siden et "nytt" selskap har rullet inn i Norge med så mange ruter på en og samme gang?

Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Brannfakkel alert.

Basert på ordlyden i deler av pressemeldingen lurer jeg på om Easyjet på sikt ser for seg og etablere base(r) i Norge? Kan det da tenkes at de (på sikt) vil forsøke seg på Norsk innenriks?

"EasyJet har som mål å være en god samfunnsborger og ansetter mennesker på lokale kontrakter i åtte land over hele Europa i full overensstemmelse med nasjonale lover og anerkjenner deres fagforeninger."

https://kommunikasjon.ntb.no/presse...erer-seg-i-norge?publisherId=17421123&lang=no

Brannfakkel alert.

Basert på ordlyden i deler av pressemeldingen lurer jeg på om Easyjet på sikt ser for seg og etablere base(r) i Norge? Kan det da tenkes at de (på sikt) vil forsøke seg på Norsk innenriks?

Nei, dette er bare copy-paste fra deres standard PR. For å forsøke virke annerledes enn Ryanair og easyJet

Nei, dette er bare copy-paste fra deres standard PR. For å forsøke virke annerledes enn Ryanair og easyJet

Kunne kanskje skrevet "Ironisk brannfakkel alert". Klart det så ut som ganske copy-paste ja.

Brannfakkel alert.

https://kommunikasjon.ntb.no/presse...erer-seg-i-norge?publisherId=17421123&lang=no
EasyJet ønsker ikke å ta selvmord. Det er egentlig det eneste man trenger å si når man lurer på om de skal prøve seg på norsk innenriks:)

Sean M skriver på twitter om oppstart av MAN-OSL 15 nov.

EZY2241 MAN 0655-0955 OSL (Mon)
EZY2241 MAN 1745-2045 OSL (Fri)

EZY2242 OSL 1025-1135 MAN (Mon)
EZT2242 OSL 2215-2225 MAN (Fri)

Han skriver også at Easyjet vil fly LPL-OSL på 4 datoer i vinter. 28 nov, 2 des, 2 og 6 jan.

Last edited:

Han skriver også at Easyjet vil fly LPL-OSL på 4 datoer i vinter. 28 nov, 2 des

Sat 30 November — Anfield

Liverpool - Man City

2 og 6 jan.

Sat 4 January — Anfield

Liverpool - Man Utd

Muligens en sammenheng her ... ;)

Sistnevnte to lag skal jeg forøvrig se i Columbia om et par uker. Så er det sagt. :p

Sat 30 November — Anfield

Liverpool - Man City

Sat 4 January — Anfield

Liverpool - Man Utd

Muligens en sammenheng her ... ;)

Sistnevnte to lag skal jeg forøvrig se i Columbia om et par uker. Så er det sagt. :p

Jamen velkommen til Sydamerika så. Jeg sidder selv her over de næste måneder :-)

Jamen velkommen til Sydamerika så. Jeg sidder selv her over de næste måneder :-)

Feil Columbia ... ;)

96f59eedfbe82a36ea1f23a1113e44fa.jpg

Både tider og dager på OSL-MAN er jo tilpasset fotball-reisende.

OSL-GVA starter også fra 4 NOV. Ikke sjekket frekvens.

Uansett, da er EasyJet oppe i 4 ruter fra OSL i vinter (+ de fire flightene til LPL)

Back