DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)

Status
Not open for further replies.
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det er jo annet enn antall seter inkludert i komfort begrepet.
Siste nye systemer paa det meste, lavere kabin hoyde, mindre stoy, mindre vibrasjon, friskere luft, bedre underholdning ombord osv er vel naturlig aa forvente?
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ifølge Norwegian i dagens VG, forventes New York ruten å starte til våren 2013, og de første billettene vil bli lagt ut i salg i starten av neste år
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Noen som hvet hvor mye business class med Norwegian kommer til å koste?(tilbudspris)
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det er vel ikke snakk om business, men en ECO Extra foran som jeg har forstått det...
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da er Kjos ut i media igjen - satser mot Kina og Sør-Amerika
Etter det Aftenposten kjenner til, kikker selskapet dessuten på ruter til flere byer i Kina, Cape Town i Sør-Afrika og Rio de Janeiro i Sør-Amerika.

Skånvik vil ikke kommentere ruteplaner ut over New York og Bangkok, men sier at flytypen Norwegian skal bruke – den såkalte Dreamliner fra Boeing – har en rekkevidde fra Norden som gjør at den kan fly direkte til en rekke storbyer og reisemål i verdensdeler utenfor Europa.

https://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Satser-mot-Kina-og-Sr-Amerika-6729815.html
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da er Kjos ut i media igjen - satser mot Kina og Sør-Amerika

:wow: I en artikkel som stort sett handler om Air Asias trøbbel med langruter fra KL og hva Norwegian har tenkt å foreta seg i dagens nedadgående marked, klarer altså Aftenposten å få "kikker på muligheten for ruter til Kina og Sør-Amerika" til å bli "Satser mot Kina og Sør-Amerika" i overskriften!

Det er vel i beste fall snakk om svært luftige tanker her - ikke om en satsning!
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Norwegian ser vel på alle muligheter - akkurat som alle andre selskaper. Skjønner uansett ikke alt maset om at Norwegian skal tilby så ekstremt lave billettpriser - følger vi prisstrukturen deres på ruter innen Skandinavia og Europa, vil de legge seg på prisnivået til de fleste andre selskaper med noen flere kampanjebilletter til lavere priser enn tradisjonelle selskaper. Norwegian vil uansett prise billettene sine så høyt folk er villige til å betale for dem - de selger ikke en billett til New York for 2000 kr. t/r bare fordi de er et såkalt "lavprisselskap". Sannsynligvis er folk villige til å betale mye mer i de fleste tilfeller.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ska Kjos framföra en officiell norsk ursäkt till Kinas regering också för nobelpriset? Kina har knappast glömt det redan.
Kjos är Nordens MOL. Oavsett vad han säger så köper media allt helt okritiskt.
Det ska bli intressant att se hur DY ska marknadsföra både sig själva & Oslo som destination i USA & Thailand.
Nu när Air Asia lägger ner sin LCC interkont så ger det en tankeställare om att är tufft med lönsamheten med en sådan modell & då flyger de till Europas största städer, där det etniska resandet är enormt i bägge riktningarna. Det lär ju inte bli lättare av att DY ska locka främst långväga turister till världens i särklass dyraste stad.
Feed är oerhört viktigt också. Deras konkurrenter med non-stop linjer till NYC/BKK har omfattande feed i både Thailand & USA. Kommer vi få se DY teckna interlineavtal & korta ner sina långa transfertider på OSL?
Även tidtabellen ska bli intessant..
 
Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da er Kjos ut i media igjen - satser mot Kina og Sør-Amerika

Det passer vel bra med at folk som normalt sitter med gode rykter, ganske ofte har hintet om at USA ikke nødvendigvis er der man skal se etter en IC-suksess for Norwegian. Sør-Afrika mener jeg også har vært nevnt en gang.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Når det snakkes om kampanjepriser på 1000,- en vei kan man vel regne med at det er vanskelig å finne to billetter til denne summen som passer for en tur/retur så man kommer seg frem og tilbake for 2000,- Og i dag er det ikke vanskelig å komme under 3000,- til NYC med nettverkselskaper. Vil tro DYs satsning vil føre til mer konkuranse på enkelte ruter og noe lavere priser på enkelte ruter, men blir nok ikke en revulusjon i prising.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Eller så gjør DY som de har gjort i mange tilfeller på Europatrafikken, og satser på destinasjoner som ikke nødvendigvis er så konkurranseutsatte som NYC og Bankok?

Jeg tror vel det er rimelig å hevde at DY neppe hadde vært der de er i dag om de ikke hadde visse evner i forhold til å planlegge ruter og trafikkstrømmer, og jeg antar at de også benytter seg av disse evnene når de nå starter opp IC. Så spørsmål om feed, hvor de skal fly, prisingen, osv. kan man sikkert regne med at DY har tenkt på...;)
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Jeg tipper også DY vil sattse på helt andre IC ruter enn de det snakkes om i media. Med å satse på "eksotiske" fritidsmål vil de unngå direkte konkurranse og skape sitt eget marked. Som f.eks sør afrika, sør amerika, kina osv. Det var slik de lyktes i starten i europa. 787 er istand til å nå nesten hvor det skal være. Tror New York bare er en avledningsmønøver ;)
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Samma argument gäller även för framgångsrika Ryanair som drar en helt annan slutsats.
MOL hävdar att LCC interkont inte är tillräckligt lönsamt. Därför avstår han från interkont. Vem får rätt...Kjos eller MOL?
Time will tell.

Emirates, Qatar Airways & Ethiads beställningar på flera hundra nya flygplan kommer göra marknaden ännu tuffare för samtliga aktörer som flyger interkont. Det är inget omöjligt scenario att EK redan flyger dagligen till samtliga Skandinaviska huvudstäder med A330/B777 när Kjos ska starta sin 787 verksamhet.

Kjos har ibland snackat om att ARN också finns med i interkont planerna. Ska bli spännande att se om de i slutändan väljer ARN eller OSL. Vem vet...han kanske väljer Asienlinjer från ARN och Nordamerika linjer från OSL.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Vem vet...han kanske väljer Asienlinjer från ARN och Nordamerika linjer från OSL.

Leser du hva folk skriver? Kanskje er det en helt annen løsning enn Nord-Amerika og Asia...:rolleyes: Ingen av oss sitter vel på fasiten, men det er kanskje ikke noe poeng unngå å ta inn over seg andre muligheter enn NyC og BKK (eller liknende).
 
Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ska Kjos framföra en officiell norsk ursäkt till Kinas regering också för nobelpriset? Kina har knappast glömt det redan.
Kjos är Nordens MOL.

Er du seriøs nå?
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Vel, fordelen med å velge mer eksotiske reisemål er at konkurransen blir mindre.

Ulempen er er vel at man mister mer og mer av de forrestningsreisende desto mer eksotisk reisemålet blir.

De er avhengige av å ha med seg jevnt med forretningsreisende og da må man holde seg i nærheten av sentrale punkter/byer.

Kanskje noe liknende som US Airways gjorde er planen; fly til Philadelphia i stedet for New York (bare som et typeeksempel). Men, det gikk vel ikke alle tiders med den ruten?
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Charterbolagen Ving & Fritidsresor/Star Tour har provat många olika "exotiska" resmål såsom Brasilien, Malaysia, Sri Lanka, Venuzuela, Indien etc under de senaste 10 åren. De flesta har fått läggas ner efter någon säsong eller två i brist på efterfrågan eller så har länderna blivit politiskt instabila...Thailand har blivit vinterns Spanien för skandinaviska turister. Det skulle förvåna mig mycket om inte DY kommer flyga dit. Därmed inte sagt att det behöver bli just BKK i Thailand.

Kina är välkända för att vara mycket långsinta när det gäller länder de har diplomatiska dispyter med. Regeringen i PEK blev arg när fredspriset delades ut. Jag tror inte något norskt flygbolag kan räkna med en non-stop linje till Kina än på flera år. Om och när det sker tror jag dessutom det blir med Air China. De tycks ha ett bra sammarbete SAS.
 
Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Vel, fordelen med å velge mer eksotiske reisemål er at konkurransen blir mindre.

Ulempen er er vel at man mister mer og mer av de forrestningsreisende desto mer eksotisk reisemålet blir.

De er avhengige av å ha med seg jevnt med forretningsreisende og da må man holde seg i nærheten av sentrale punkter/byer.

Kanskje noe liknende som US Airways gjorde er planen; fly til Philadelphia i stedet for New York (bare som et typeeksempel). Men, det gikk vel ikke alle tiders med den ruten?

US fløy vel til Philadelphia fordi de har en forholdsvis stor hub der; ikke fordi byen i seg selv er ekstremt eksotisk og tiltrekkende for nordmenn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top