Dy's Polske base

krølle

ScanFlyer Crusty
Noen som vet fremdriften? "rykter" i miljøet vil ha det til at Ryanair stikker av med så godt som alle intr. flygere, da deres betingelser var 60% bedre enn Dy's.
Noen som kjenner til dette, eller??

Replying to Topic 'Dy's Polske base'

Ville ikke overraske meg...... Eller er det at DY har fått kalde føtter etter et kjempeunderskudd 1. kvartal hvor hele fanklubben pratet om en form av overskudd.

Hvis det en mangel av piloter, så er det ikke umulig at FR åpner sin stooore lommebok for å kvele ev. konkurrranse ...

Jeg har via flygende personell i DY hørt at selskapet ble overrasket over hvor vanskelig det var å få tak i polske piloter.

Originally posted by SQ 777

Ville ikke overraske meg...... Eller er det at DY har fått kalde føtter etter et kjempeunderskudd 1. kvartal hvor hele fanklubben pratet om en form av overskudd.

Hvis det en mangel av piloter, så er det ikke umulig at FR åpner sin stooore lommebok for å kvele ev. konkurrranse ...

Rykten går att piloter "headhuntas" i Skandinavien också från olika flygskolor

Jeg har også hørt det samme som LN-ATC fra flyvende personell.....

Andre rykter sier at over 20 SAS piloter er på vei over! Noen som vet?

Generelt så begynner det å bli manko på endel "fagfolk" i Polen, det presser prise og lønninger relativt hurtig oppover.

Det er 12 piloter på trening hos DY i disse dager. De aller fleste er SAS-piloter sies det.

De kommer garantert til å "overta" endel BUSK flygere, men det må jo være en strek i kalkulatoren til Kjos at de ikke får Polakker til å fly, de hadde muligens tenkt å betale samme lønn som bygningsarbeiderne får, men tviler at de finner noen som vil fly for 80.- kr timen....
Tviler på at tidligere BUSK'er vil fly på Polske lønnsnivå:lol

Hvor mye går SAS pilotene ned i lønn?

De har vært styrmenn i SAS/Braathens i mange år og går inn som kapteiner i DY. De går nok opp i lønn....

Back