• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DYs kommende maskiner

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
De to nye flyene Kjos nevnte på pressemøtet forrige uke, er det reservert noen reg's for disse enda?
 
Tidligere i år ble det reservert ganske mange plasser i LN-NO-serien:

LN-NOB til NOJ
LN-NOL til NOQ
LN-NOS til NOZ

Det er vel disse som skal brukes nå?

Edit: Nei vel, da fyller de vel opp KK-serien først
 
De hoppet elegant over KKK :p


oppdaget at den er visst i bruk: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=62264
 
Originally posted by DYflyer
Har de reservert både DY* serien og nesten hele NO*-serien?
Hele DY-serien står som ledig, så den har de neppe reservert. Derimot har de vel reservert det som er tilgjengelig i både KK*- og NO*-serien.
 
Originally posted by MountainDew

De hoppet elegant over KKK :p


oppdaget at den er visst i bruk: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=62264

LIMA TRIPPEL KILO er et fenomen alle på Evenes kjenner til:)
 
De trenger snart maskiner som kan rekke til Holmarne, Madeira, Marokko, Egypt etc.
 
Originally posted by SQ 777

De trenger snart maskiner som kan rekke til Holmarne, Madeira, Marokko, Egypt etc.

Føy til Kanariøyene også, så er vi enige.;)
Tenk hvor mange fastboenede Nordmenn som bor der, for å ikke snakke om alle de som reiser dit på ferie.....

Airbus 330. :smile2
 
LN-NOL skal etter sigende ankomme ila februar. Maskinen er identisk med samme ramme som opprinnelig skulle til Sterling som OY-SEN, msn 37159.
 
Msn 37159 er en -8Q8 (ILFC), og ja - den skal leveres i februar. Det snakkes også om en annen Sterling-maskin (brukt).

På tapetet står også to fabrikknye GECAS-maskiner (-86N), LN-NOG (msn 35647) og LN-NOH (msn 36814). Leveringsdato på disse kjenner jeg ikke ...
 
Last edited:
Msn 37159 er en -8Q8 (ILFC), og ja - den skal leveres i februar. Det snakkes også om en annen Sterling-maskin (brukt).

På tapetet står også to fabrikknye GECAS-maskiner (-86N), LN-NOG (msn 35647) og LN-NOH (msn 36814). Leveringsdato på disse kjenner jeg ikke ...

Er Msn 37159 en helt ny maskin Sterling hadde bestilt?
 
Msn 37159 er l/n 2868 og den vil ikke bli å se på en stund ennå. L/n 2815 sitter nå på en jernbanevogn utenfor fabrikkhallen på RNT og det er 52 maskiner til før det er NOL's tur. Så det blir nok tidligst rollout i mars/april.
 
Og eks Sterling OY-SEJ er nå på vei til Norwegian, den får registrering LN-NOO ifølge Postjournalen: LN-NOO - godkjennelse av innleieavtale for msn 30289 - Norwegian Air Shuttle ASA
 
Back
Top