DY1303, tekniske problemer & kraftig forsinket.

LarspetterENFB

ScanFlyer Blue
Sjekk bildet under!
8t 40min forsinket. Vi ble pushet ut av gate ved Gatwick og hørte plutselig ett smell og ett rykk i flyet, det viste seg at det var staget mellom 'traktoren' og flyet som knakk, og laget en rift i det ene dekket. Dette førte så til at vi måtte taxe inn igjen til gate, vente over en time i flyet før vi fikk gå ut, for så å vente videre. Det vi fikk opplyst senere var at nye dekk måtte hentes fra en annen flyplass i London (Og fra ett annet fly ble det sagt :S). i 16-17 tiden ble nesa på flyet jekka opp og to nye dekk kom på plass, utrolig morsomt å se på. Litt annerledes enn å se bilen få nye dekk :)

Endelig kom vi oss i lufta, og vel hjemme på norsk jord kl 21.00.
 

Attachments

  • screenshot_02.jpg
    screenshot_02.jpg
    83.2 KB · Views: 367
Artig vi hadde en representant om bord.

Hørte om noe av det samme på FBU en gang, men da gikk staget opp i nesa på MDen.

Skulle nesten tro ett dekk til 737 var hyllevare på de fleste store flyplasser?

De skal ha riktig type, riktig mekaniker, riktige papirer m.v. så det er jo ikke så enkelt som på en bil (rent papirmessig). Det kan også ha vært andre ting som røyk i samme omgang. (Turkish flyr rundt med reservedekk i sine griser hvis jeg ikke husker feil.)
 
Det tyrkiske charter selskapet SKY flyr med reservedekk i sine Airbuser i lasterom 5 sammen med andre deler.
 
De fleste selskaper har et lager på sine linjestasjoner. Som regel har man der et antall dekk sammen med 'vanlige' reservedeler og forbruksvare som bl.a. olje. DY har tydeligvis sitt fortsatt på STN? :lol:

Charterselskaper flyr ofte med et såkalt 'flightkit'. Dette fordi de enten flyr med svært lav frekvens eller ad-hoc til diverse flyplasser, og det er derfor ikke hensiktsmessig med lokale lagre om bare støver ned. Kit'et inneholder gjerne et hjul, olje og litt forskjellige smådeler som oftest går istykker.
 
Back
Top