Originally posted by MartinL
Bruk også oss, men det er j¤"#¤ dyrt..... (ikke uten grunn)
Husker det fra Køben. Tror jeg stod i kø med 3-4 av dine danske kolleger som alle hadde sekken full av pass
Du kan få visum for rundt 300,- om du er der i god tid før avreise. Ca 3 uker tror jeg.
Dette er grunnprisen for alle VISA og det tillegges beløp utover disse 300kr etter hvor kort tid du skal ha det behandlet. Er du ikke Norsk statsborger koster det deg mer enn satsene for nordmenn.
Et het tips for den russiske ambasade. Vær der Tidlig (08.00 en time før de åpner). Bestill alltid haste VISA (behandles på stedet) og finn aldri på under noen omstendigheter å være der EN dag før avreise. Legg alltid en ekstra dag til å sikre deg korrekte papirer for den Russiske ambassade er pent lite hjelpsomme, firkantet og til tider direkte drittsekker. De yter ingen service eller sliper seg i kantene for det jeg vil kalle et særdeles firkantede system.
Du kan få visum for rundt 300,- om du er der i god tid før avreise. Ca 3 uker tror jeg.
Dette er grunnprisen for alle VISA og det tillegges beløp utover disse 300kr etter hvor kort tid du skal ha det behandlet. Er du ikke Norsk statsborger koster det deg mer enn satsene for nordmenn.
Et het tips for den russiske ambasade. Vær der Tidlig (08.00 en time før de åpner). Bestill alltid haste VISA (behandles på stedet) og finn aldri på under noen omstendigheter å være der EN dag før avreise. Legg alltid en ekstra dag til å sikre deg korrekte papirer for den Russiske ambassade er pent lite hjelpsomme, firkantet og til tider direkte drittsekker. De yter ingen service eller sliper seg i kantene for det jeg vil kalle et særdeles firkantede system. Jeg overdriver ikke når jeg sier at minst 30% av de som besøker konsulat avdelingen hver dag, snur med uforettet sak selv om pappirene i utgangspunktet ser ut til å være i skjønneste orden.
For å gi et eksempel. Jeg fikk ikke behandlet VISA for en Tjekker som jobbet for et firma i Oslo. Han skulle på forretningsreise for det norske firmaet til et sted i Russland.
De nektet meg å levere inn pappirene hans til behandling fordi det ikke var stemplet i passet hans ved ankomst ved hans siste flytur til gardermoen. jeg forsøkte i et kvarter å fortelle de at det ikke stemples i passkontrollen for Tjekkere som kommer med fly fra Praha til Oslo, men de nektet å godta det. Han måtte ha stempel i det Norske passet så de kunne vite når han hadde kommet til Norge sist fra Tjekkia. Saken kom ingen vei og han fikk ikke dratt selv om vi sendte bevis på oppholdstilatelse og arbeidstillatelse samt hans folkeregistrerte adresse i Norge.
Originally posted by TOS
Jeg tror jeg betalte knappe NOK 1000 i 2005 for et hastevisum. Jeg var aldri i nærheten av ambassaden, stod ikke et minutt i kø, og fikk passet tilsendt i posten. Det var et firma (reisebyrå) i Alta eller Kirkenes som ordnet alt sammen (vel, invitasjonen kom vel fra et eller annet ministerium i Russland).
Om du sørger for å drikke nok i Russland så sparer du dette fort inn.....:wink
Akkurat samme pris som Aeroflot det, og der får du fortsatt mat... DY flyr med bedre fly enn SU på ruta da..Originally posted by ATC-flyradar
Prisene er følgende i august og september:
Utreise kr. 1048.-
Hjemreise kr. 1437.-
Ca. kr. 2.485.- tur/retur
Hva koster visum for slike turer ???
Reisetid 2:40
Er dette en grei pris å betale ???
Noen som vet !!
Jan
Originally posted by amatør
Akkurat samme pris som Aeroflot det, og der får du fortsatt mat... DY flyr med bedre fly enn SU på ruta da..
Originally posted by BU662
Visum er ikke en stor no-go faktor for slike destinasjoner. Begge byer har mye a tilby og folk vil skaffe seg visum dersom det er nödvendig
Originally posted by TOS
Jeg tror jeg betalte knappe NOK 1000 i 2005 for et hastevisum. Jeg var aldri i nærheten av ambassaden, stod ikke et minutt i kø, og fikk passet tilsendt i posten. Det var et firma (reisebyrå) i Alta eller Kirkenes som ordnet alt sammen (vel, invitasjonen kom vel fra et eller annet ministerium i Russland).
Om du sørger for å drikke nok i Russland så sparer du dette fort inn.....:wink
Originally posted by AirbusTero
Kjos har jo sagt at folk flyr hvor som helst så lenge det er billig - men akkurat Moskva, med disse prisene og visumtrøblingen inkludert, gjør nok reisemålet utenfor rekkevidde av oss som gjerne tar en "billigweekend" med Norwegian av og til... Dessverre!
Originally posted by amatør
Akkurat samme pris som Aeroflot det, og der får du fortsatt mat... DY flyr med bedre fly enn SU på ruta da..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.