DY øker også fra ARN

sukram

ScanFlyer Gold
DY øker også fra ARN

- I tillegg til dette får også våre danske og svenske kunder glede av Norwegians utvidede rutetilbud. De nye direkterutene fra Stockholm til Barcelona og Tenerife starter opp i oktober, mens den nye ruten til vinterdestinasjonen Salzburg åpner i desember. Samtidig øker tilbudet til Genève sammenlignet med sist vinter.

adressa.no
 
Re: DY øker også fra ARN

Norwegian kan vel i dag markere 7 år hvor de aldri har ligget på latsiden - våkn opp MartinL!
 
Re: DY øker også fra ARN

Spennende! Barcelona er en sikker destinasjon hele året, mens Tenerife og Salzburg kan bli viktige ruter for å få opp inntjeningen om vinteren.
 
Re: DY øker også fra ARN

Jeg vet da om flere som har dratt til Salzburg på skiturer vinterstid, så det tror jeg ikke er så vanskelig...
 
Re: DY øker også fra ARN

Jeg vet da om flere som har dratt til Salzburg på skiturer vinterstid, så det tror jeg ikke er så vanskelig...

Hmm, du må kjenne ganske mange om det skal holde som passasjergrunnlag.;)

Spennende satsing av DY.
 
Re: DY øker også fra ARN

Synes det hadde vært på tide at DY åpnet KRS-London igjen!!

BF:cool2
 
Re: DY øker også fra ARN

Barcelona blir garantert en innertier. Hvordan er det med Spanair? Har de kuttet ruter til ARN?
 
Re: DY øker også fra ARN

Det skal bli spennende å se hvordan Norwegian opptrer når de får flere fly inn i flåten. For tiden er operasjonen forholdsvis marginal; vil den forbli slik eller vil det vokse frem noe i størrelsesorden av den vi ser i Norge, gjerne da med flere baser og direkteruter fra andre byer enn Stockholm.
 
Re: DY øker også fra ARN

Ursäkta men tillåt mig att le en smula. Norwegian har allt sedan övertagandet av Fly Nordic inte direkt varit särskilt intresserade av den svenska marknaden. Man la nyligen ner alla Polen-linjer från Arlanda, så dessa "nya" linjer kan väl snarare ses som en ersättning, snarare än nysatsning.
Jag tycker att det är synd att man också lagt ner Paris Orly liksom Tallin (som på sin tid beflögs av Fly Nordic). Men tydligen så finns ju inte passagerarunderlaget från Stockholm, så det är bara att acceptera faktum, även om det kan verka en smula märkligt.

En sak som verkligen gläder mig med DY är deras goda initiativ att beflyga ARN-Dubai och ARN-Istanbul.
Det är inte en dag försent att man nu ÄNTLIGEN öppnar upp på Barcelona från även Arlanda, efter att man lämnat sperummet fritt för Spanair och SAS efter Sterlings konkurs (är väl ingen hemlighet att Spanair och SAS sätter priser som kunde vara önskvärt lägre många gånger!).

Nu vill jag drömma vidare om linjer som ARN-Venedig, ARN-Marrkech och framförallt ARN-LGW. Varför har man visat totalt nollintresse från DYs sida att satsa på London/Storbritannien??? Mig veterligen så var Sterling rätt så framgångsrika på ARN-LGW.

Det pratas om att DY inte har tillräckligt med kapacitet eller flygplan, men det handlar väl mycket om vart man faktiskt vill satsa. Kolla bara på hur snabba man var att öppna upp en stor bas på CPH efter NBs konkurs, och villka fick ta den kostnaden, jo vi som vill flyga från Arlanda (och även GOT, MMX där man verkligen har visat sig totalt frånvarande)

Ursäkta, jag retar säkert upp många nu, men jag saknar verkligen Sterling!
Norwegians framgång är fantastisk, men jag önskar ett bolag som inte vore fullt lika nationalistiskt, och det verkar för min del ingen god idé att sätta Svenska eller Danska "Hjältar" på Norwegians fenor/haler, isåfall borde bolaget heta Fly Nordic, om det ska vara rättvist vill säga!

ha de!
 
Re: DY øker også fra ARN

SAS priser på ARN-BCN har nog varit rejält låga de senaste tre-fyra åren. Jag åker privat med min familj flera gånger per år och har oftast åkt med Spanair bokat via sas.se till priser runt 1200 SEK tor per person inkl alla avgifter. Det har varit lägre pris än Ryanairs NYO-GRO under veckosluten.
Detta har gällt både under och efter Sterlings levnad...
 
Back
Top