Re: DY øker også fra ARN
Ursäkta men tillåt mig att le en smula. Norwegian har allt sedan övertagandet av Fly Nordic inte direkt varit särskilt intresserade av den svenska marknaden. Man la nyligen ner alla Polen-linjer från Arlanda, så dessa "nya" linjer kan väl snarare ses som en ersättning, snarare än nysatsning.
Jag tycker att det är synd att man också lagt ner Paris Orly liksom Tallin (som på sin tid beflögs av Fly Nordic). Men tydligen så finns ju inte passagerarunderlaget från Stockholm, så det är bara att acceptera faktum, även om det kan verka en smula märkligt.
En sak som verkligen gläder mig med DY är deras goda initiativ att beflyga ARN-Dubai och ARN-Istanbul.
Det är inte en dag försent att man nu ÄNTLIGEN öppnar upp på Barcelona från även Arlanda, efter att man lämnat sperummet fritt för Spanair och SAS efter Sterlings konkurs (är väl ingen hemlighet att Spanair och SAS sätter priser som kunde vara önskvärt lägre många gånger!).
Nu vill jag drömma vidare om linjer som ARN-Venedig, ARN-Marrkech och framförallt ARN-LGW. Varför har man visat totalt nollintresse från DYs sida att satsa på London/Storbritannien??? Mig veterligen så var Sterling rätt så framgångsrika på ARN-LGW.
Det pratas om att DY inte har tillräckligt med kapacitet eller flygplan, men det handlar väl mycket om vart man faktiskt vill satsa. Kolla bara på hur snabba man var att öppna upp en stor bas på CPH efter NBs konkurs, och villka fick ta den kostnaden, jo vi som vill flyga från Arlanda (och även GOT, MMX där man verkligen har visat sig totalt frånvarande)
Ursäkta, jag retar säkert upp många nu, men jag saknar verkligen Sterling!
Norwegians framgång är fantastisk, men jag önskar ett bolag som inte vore fullt lika nationalistiskt, och det verkar för min del ingen god idé att sätta Svenska eller Danska "Hjältar" på Norwegians fenor/haler, isåfall borde bolaget heta Fly Nordic, om det ska vara rättvist vill säga!
ha de!