• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY øker mest i Europa

Re: DY øker mest i Europa

Det må gå den veien i den bedriften der, satser man såpass intensivt som DY har gjort i det siste bør det vises på passasjertallene..
Men ja, jeg bøyer meg i støvet!

Flott utvikling! Det er kanskje likevel greit å ha i bakhodet at DY øker mest målt i prosent, men ikke i absolutte passasjertall.

Det er kanskje likevel greit å ha i bakhodet at DY øker mest målt i prosent, men ikke i absolutte passasjertall.

Ja, det siste skal vel være umulig i et av Europas minste land med Europas høyeste kostnader, og en allerede tradisjonell stor flytrafikk per innbygger. :)

Ja, det siste skal vel være umulig i et av Europas minste land med Europas høyeste kostnader, og en allerede tradisjonell stor flytrafikk per innbygger. :)

Helt klart, men nå er ikke Irland heller et veldig stort land hverken i økonomisk eller demografisk forstand, så det er mulig...;) Min kommentar var nå bare ment å holde oss nede på jorden. Som akademisk økonom er man vant til å finne andre sider av saken for å balansere; Harry S. Truman uttalte i sin tid følgende: "What this country needs is some one-armed economists.", som nok henspeiler på vår hang til å si "on the one hand....., but on the other hand...."....:)

Helt klart, men nå er ikke Irland heller et veldig stort land hverken i økonomisk eller demografisk forstand, så det er mulig...;) Min kommentar var nå bare ment å holde oss nede på jorden. Som akademisk økonom er man vant til å finne andre sider av saken for å balansere; Harry S. Truman uttalte i sin tid følgende: "What this country needs is some one-armed economists.", som nok henspeiler på vår hang til å si "on the one hand....., but on the other hand...."....:)

Men Irland har en del lavere lønnsnivå enn Norge, uten at jeg vet hvor stor betydning det har i en bransje hvor det meste regnes i USD og flyene og delene stort sett kommer fra samme leverandør. :)

Back