Mest punktlig også i februar
Widerøe var også i februar Europas mest punktlige flyselskap.
Pressemelding fra Widerøe:
Widerøe var også i februar Europas mest punktlige flyselskap.
Pressemelding fra Widerøe:
Widerøe Europas mest punktlige
Widerøes er Europas mest punktlige selskap igjen. Over 84 prosent av flyene landet på eller før tidtabellen i februar. For fjerde måned på rad hever Widerøe seg helt i toppklassen i Europa, med den beste punktligheten.
- Vi er svært fornøyde med å være Europas mest punktlige selskap. Denne posisjonen bekrefter at vi er på god vei til å innfri vårt løfte om å bli Nord-Europas ledende regional flyselskap og at vi sparer tid for kundene våre, sier administrerende direktør Lars Kobberstad.
- Våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb for å sikre at flyene kommer fram i henhold til tidtabell, til tross for de krevende vær- og vinterforholdene vi har i Norge og Skandinavia for øvrig. Alle ansatte i Widerøe kan med stolthet glede seg over resultatet, sier han.
Widerøe har helt siden november 2009 toppet Europastatistikken med best punktlighet. I februar var 84,5 prosent av alle Widerøe-flyene i rute, Alitalia Express tok andreplassen med 83.92 prosent og tredjeplassen fikk KLM Cityhopper, som hadde 83.7 prosent av flyene i rute.
- Punktligheten er et godt eksempel på en imponerende omstilling i hele selskapet, og har ført Widerøe helt i Europatoppen, sier Lars Kobberstad. - Med 340 avganger hver dag i all slags vær, er vi stolte av å være best i Europa nok en gang. Også framover skal vi jobbe hardt for å opprettholde denne posisjonen. Derfor jobber vi hver dag med å levere god kvalitet, konkluderer Lars Kobberstad.