DY og Russland?

  • Thread starter Thread starter OEH
  • Start date Start date

OEH

ScanFlyer Gold
Er lenge siden jeg leste her på forumet at DY sine ruter fra OSL til Moskva og St.Petersburg skulle nedlegges. Så jeg trodde de for lengst var lagt ned.
Men ser på radaren at DY flyr både til LED og DME.
Har de startet opp igjen, eller ble rutene aldri nedlagt likevel?
 
LED ruten har jeg aldri hørt skulle nedlegges, DME ble derimot nedlagt for et par år siden (lite pax)
 
Korrupsjon snarere. Russerne tillot ikke at noen priset seg lavere enn lokale selskap
 
Korrupsjon snarere. Russerne tillot ikke at noen priset seg lavere enn lokale selskap

Norwegian hadde tillatelse til noen tilbudspriser en periode, det hjalp ikke!
Har forstått det slik at SAS må kansellere en del avganger OSL-SVO pga lite reisende. (Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)
 
Norwegian hadde tillatelse til noen tilbudspriser en periode, det hjalp ikke!
Har forstått det slik at SAS må kansellere en del avganger OSL-SVO pga lite reisende. (Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)

Mener ikke bestride det du skriver, men vet vi at tallet er så lavt?`

Hvorfor startet da SAS opp denne ruten?
 
Norwegians rute til LED lever ennå, spørs hvor lenge det varer.

Norwegian hadde tillatelse til noen tilbudspriser en periode, det hjalp ikke!
Har forstått det slik at SAS må kansellere en del avganger OSL-SVO pga lite reisende. (Blir slik når 2 selskap skal dele på 60-70 pax)

Hvor har du disse tallene fra? Det høres merkelig ut, særlig på tanke med at Aeroflot fra vintersesongen skal fly 2x dagelig flere ganger i uken...
 
Fløy til/fra LED med SAS, via CPH. Når vi skulle hjem igjen så var det noe snag med flyet (som var halvfullt), og vi ble da booket om på flyet til ARN. Fikk opplyst at flyet til ARN hadde 100 ledige plasser. Det resulterte i 80% fullt fly til ARN, samt fly med ca 30 PAX til CPH (som jo gikk rett etterpå, og de som fikk det flyet var hjemme 4 timer før meg^^).

Forøvrig var det en del PAX på ruten CPH-LED.
 
Mye forskjellig opplevelser når det gjelder pax til/fra Russland. Har selv reist en del med SU mellom OSL og SVO, og det har stort sett vært bra belegg, også når det gjelder dresskledde foran i flyet.
 
Jeg har jobbet på gardermoen i 4 år og er ikke blind ;)
Hadde passasjerene strømmet til ruten hadde det vert kjempebra, men dessverre er ikke det realiteteten (ihvertfall enda!)
 
SKs Linjer ARN-LED/SVO har iaf hög kabinfaktor.
Det är många ryska turister som flyger till Stockholm och spenderar rejält med $$$ under sin vistelse där.
Ryska resenärer och ryska myndigeter är väl inte speciellt vana vid LCC bolag som DY, FR etc.
 
Last edited:
JEg skal proeve baade DY fra OSL til LED og SK fra SVO til OSL is sommer. Det ser ut til aa vaere ganske bra belegg paa SK, vet ikke hvrdan det er paa flyet til LED. DY har floyet til LED i mange aar naa, saa det maa vel gaa greit. De er ogsaa alene paa ruten til Tsarbyen. Jeg haaper SAS gir SVO litt tid, sommeren er vel beste sesong dit.
 
Mulig jeg husker feil, men var det ikke noe snakk om at DY skulle begynne å fly til Murmansk også i tillegg til Moskva og St. Petersburg?
 
Korrupsjon snarere. Russerne tillot ikke at noen priset seg lavere enn lokale selskap
Høres merkelig ut. Jeg fløy til Moskva med Austrian til ca. halvparten av den beste prisen fra Norwegian.
 
Mulig jeg husker feil, men var det ikke noe snakk om at DY skulle begynne å fly til Murmansk også i tillegg til Moskva og St. Petersburg?

DY fikk rettigheter a fly mellom OSL og MMK i sitt tid.

Spörsmalet er jo bare om Shtokman-felt utbygging skaper nok traffik for slik en rute...
 
Høres merkelig ut. Jeg fløy til Moskva med Austrian til ca. halvparten av den beste prisen fra Norwegian.

Dette fordi alle som flyr til Russland må ha avtale med russiske myndigheter (som innebærer f eks code-share med en russisk operatør), og disse er veldig politisert. Russiske myndigheter hadde ingen incentiv til å tillate at DY skulle ha lave priser, kanskje fordi de ville opprettholde SUs monopol. MOW-VIE derimot har bra dekning (bare direkte der det SU, OS, UN, HG), og det gir ingen mening (og/eller er politisk dårlig) a ha veldig konkurransevridende vilkår.
 
Spörsmalet er jo bare om Shtokman-felt utbygging skaper nok traffik for slik en rute...

Tja.. det spørs om den store oljetrafikken må egentlig gå til/fra OSL?
Personlig skulle jeg ønske at WF kunne lykkes der. De prøvde seg vel på KKN-MMK for ca tre år siden, men det varte ikke lenge. Men kanskje kunne det gå med MMK-TOS i konkurranse med Nordavia (eller hva det nå vil hete etter oppkjøpet) og deres vanvittige priser. Det finnes vel større trafikkgrunnlag mtp lokaltrafikk, samt litt bedre tilgang til WF-SK-nettverket. Det vet jeg ikke.
 
Back
Top