DY og Boeing 787 ??

Status
Not open for further replies.

MartinL

ScanFlyer Dusty
Sorry folkens for at dette har drøyd ut litt i tid.

Det har kommet meg for øret nå, via diverse mediehus, at DY ser ut til å gå for en langsiktig IC løsning som innebefatter 787 i flåten. Jeg vet også at det har vært STOR pågang fra pressen idag rundt dette for å få en bekreftelse, men sålangt har DY valgt å ikke kommentere dette ryktet offentlig.

Etter det jeg har hørt har Norwegian fått et knalltilbud fra Boeing etter at RAM (Royal Air Maroc) valgte å utsette sine leveringer (på 1 eller 2 maskiner), og at DY da skal ha valgt å slå til på dette...

I tilegg skal det visstnok også være snakk om maskin nr 3 i produksjonslinjen som det i allefall meg bekjent, ikke har vært knyttet mot andre kunder tidligere.

Med dette kunne jeg kanskje smile og la dette være et hett rykte, men jeg skvatt skikkelig til idag morges da jeg fikk se delivery-listen til 787'ene fra Boeing. Der står det nemlig nå "Norwegian Air Shuttle" på levering for fly nr. 3, 4 og 5....

Jeg skal være forsiktig med å konkludere på noe her, men jeg velger å tro at det er noe i disse ryktene.

Fyr løs og diskutèr ! :up:
 
Last edited:
Dette høres jo helt herlig ut! Skal begge de to første flyene til ANA, og blir da DY eventuelt det andre flyselskapet som får 787?
 
Et av de første selskapene til å fly Dreamlineren!!!! For en nyhet!!!

La oss håpe at Boeing får denne fuglen i lufta ASAP!!!


Lykke til Norwegian og Gratulerer! :D
 
SAS står vel fortsatt på sitt og mener det ikke er grunnlag for IC-trafikk ut fra Norge... ;)

Veldig spennende nyheter dette. Må si at jeg blir imponert over DYs evne til å være visjonære. Forhåpentligvis vil det også lønne seg.
 
Med dette så kan man vel smile og la dette være et hett rykte, men jeg skvatt skikkelig til idag morges da jeg fikk se delivery-listen til 787'ene fra Boeing. Der står det nemlig nå "Norwegian Air Shuttle" på levering for fly nr. 3, 4 og 5....

Har vi en link til denne listen?:crowded
 
Dette høres jo helt herlig ut! Skal begge de to første flyene til ANA, og blir da DY eventuelt det andre flyselskapet som får 787?
En må huske på at maskinene som deltar i sertifiseringen av 787 (LN1-LN6) vil trenge noen måneder med refurb, som innebærer at alt utstyr som har vært brukt under testperioden blir fjernet og at maskinen klargjøres for levering. LN7 og LN8 vil gå til ANA, og vil være de første som leveres.

Maskinene som RAM tidligere var oppført på var LN3 og LN4, mens LN5 og LN6 var ment for NW.
 
Fantastiske nyheter! Etter jeg fikk nyheten på MSN for en halvtime, var det bare å ta ett par telefoner for å se om dette virkelig var sant, "kanskje" var svaret, det tar jeg som ett ja.. Får bare håpe at de ikke starter NYC, men Florida sånn at de kan lykkes
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top