Det er 33" som er seteavstanden på SAS på langdistanse. SAS bruker Airbus 330/340 på sine langdistanseflygninger.
Noen hos SAS burde sørge for at Seatguru blir oppdatert. Jeg er sikkert ikke den eneste som ser på denne, og tror at det er 32".
Det er 33" som er seteavstanden på SAS på langdistanse. SAS bruker Airbus 330/340 på sine langdistanseflygninger.
Så litt til prisforskjellene og flytider mellom DY og SK for OSL-DXB
Jeg har tatt for meg en vanlig turist som reiser i månedsskiftet november/desember. Normalturisten er ikke opptatt av fleksible billetter, så her gjelder bare laveste pris. Det er også viktig å få mest mulig tid på destinasjonen og minst mulig tid til reisingen. Her er resultatet for de to:
Norwegian
Utreise søndag 30. november
DY3014 13:15 - 23:45 738
Reisetid utreise: 7:30
Hjemreise fredag 5. desember
DY3015 01:30 - 06:00 738
Reisetid hjemreise: 7:30
Total reisetid 15:00
Pris (med sete og en koffert): kr 4.046
Antall timer for hele reisen: 112 timer 45 minutter
Antall timer i Dubai: 97 timer 45 minutter (86,7% av total tur)
Dette medfører fire hele dager i Dubai
SAS
Utreise lørdag 29. november
SK1473 18:05 - 19:15 738
SK961 21:05 - 06:35 340
Reisetid utreise: 9:30
Hjemreise torsdag 4. desember
SK962 09:45 - 13:15 340
SK460 14:15 - 15:25 M80
Reisetid utreise: 8:40
Pris (med gebyr): kr 5.913
Antall timer for hele reisen: 117 timer 20 minutter
Antall timer i Dubai: 99 timer 10 minutter (84,5% av total tur)
Dette medfører fire hele dager i Dubai
Hva får man ekstra for de kr 1.867 - cocktail/snacks, 3-retters måltid, vin, likør og lett servering før landing. Noen vesentlig forskjell i seteavstand er det ikke mellom DY og SK, så komforten blir like dårlig/bra. Regner med at man ikke greier å bruke opp kr 1.867 på menykartet til DY.
Så er det dette med ankomsttider til Dubai og hjemkomsttider.
- Er det best å være uthvilt den første dagen man er på en destinasjon?
- Eller er det best å være trøtt hele førstedagen på destinasjonen og ikke minst ikke kunne sjekke inn på hotellet før ut på dagen?
Helt klart fortrekker jeg DYs løsning, så får det heller være at en møter opp på jobben litt døsig etter hjemkomsten.
Flott redgjørelse KGL, dessuten har dette for meg et poeng som ikke nevnes her. Det er at jeg også gledelig reiser i med Norwegian forde de i motsetning til andre har baller til å gi Nordmenn nye direkteruter! Slike ting vil i alle fall jeg gjerne støtte, selv om det måtte bety et pr cm mindre plass eller litt dyrere pris!
Tja, SAS åpnet/åpner 14 nye direkteruter fra OSL i 2008.
Uansett for min del betyr argumentet ditt ingenting, jeg velger ikke DY til CPH bare fordi de har åpnet er rute til DXB eller en eller annen feriedestinasjon i "syden" med 1 ukentlig rundttur
Men at SAS IC mangler baller skal jeg være enig i, men jeg ser ingen grunn til boykott av den grunn.
Det har jeg heller aldr påstatt. DXB er en destinasjon det inntil i dag ikke har vært noen direkte rute til. Når DY nå åpner denne ruten benytter jeg de med glede for jeg gjerne vil legge igjen mine penger hos det selskapet som viser tillit til det markedet jeg representerer. Like mye som jeg også flyr Continental til New York og ikke KLM eller SAS. Åpner SAS rute til Singapore fra Oslo, vil jeg gjerne fly denne fremfor å reise via FRA eller LHR.
Klarer ikke helt å se hvorfor du drar inn Osl - CPH inn i dette. Denne ruten har aldri manglet et godt direktetilbud fra Oslo!
Flott redgjørelse KGL, dessuten har dette for meg et poeng som ikke nevnes her. Det er at jeg også gledelig reiser i med Norwegian forde de i motsetning til andre har baller til å gi Nordmenn nye direkteruter! Slike ting vil i alle fall jeg gjerne støtte, selv om det måtte bety et pr cm mindre plass eller litt dyrere pris!
Det er 33" som er seteavstanden på SAS på langdistanse. SAS bruker Airbus 330/340 på sine langdistanseflygninger. De har setekonfigurasjon 2+4+2, individuell TV skjerm med ca. 50 kanaler og servering. Det er vesentlig forskjell i komforten mellom en Airbus widebody med 33" og en 737 med 31".
Man kan også oppgradere til Economy Extra for kun 10K EB poeng.
Valget blir da enklere for de fleste, men for forretningsreisende er valget enda enklere da SAS er billigere i Extra enn DY Flex
Nå har ikke jeg prøvd økonomi extra med SAS, men de jeg har snakket med som har prøvd det sier det på ingen måte er verdt den store prisforskjellen som det er mellom vanlig økonomi og økonomi extra.
Har lest diskusjonen, takk.... Den handlet vel i utgangspunktet ikke om setepitch og SAS vs. DY i det hele tatt.
Og det er vel ikke akkurat første gang at en diskusjon her kommer inn på et sidespor, og det blir sikkert ikke siste gang heller.
Ellers, så har jeg ikke fått med meg at SAS har hatt kampanjer med økonomi extra. Får stadig mailer fra SAS, men har aldri fått noe om noen kampanje på Økonomi Extra.
Kanskje jeg ikke er i målgruppen...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.