Slik går det når Rygge ikke vil gi Norwegian de vilkårene Kjos vil ha.
Trist for Rygge dette! De burde virkelig jobbe hardt for å unngå å bli en ren Ryanairflyplass.
Jeg vil tro at det blir mer produksjon for RYG når flyene er basert der. Noen som har innsikt i hvordan flyene vil "slinges" når de flytter til OSL?Og i min uvitenhet spør jeg, er det noen merverdi for lufthavnen at flyselskap har base der? Det viktige må vel være at flyselskap har ruter til lufthavnen?
Noen som har innsikt i hvordan flyene vil "slinges" når de flytter til OSL?
Hva skjer med innenriksrutene?
Nye sommerruter fra Rygge – basefly flyttes til Gardermoen
2011-01-12
Norwegians sommerprogram for Rygge er nå klart. Sommerrutene fra Rygge vil gå til Nice, Antalya, Malaga og Alicante. Flygningene i Norge fortsetter som før til Bergen og Trondheim. Samtidig effektiviserer Norwegian den administrative driften ved at Rygge flys med base fra Gardermoen fra 28. mars.
-Det er viktig for oss å tilpasse tilbudet til det våre kunder etterspør. Ny rute fra Rygge denne sommeren går til Nice. Nice er – i likhet med Antalya, Malaga og Alicante - et meget populært reisemål for våre passasjerer, sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam.
To andre populære destinasjoner som flys fra Rygge denne vinteren er Las Palmas og Tenerife. Disse vil fortsette også neste vinter fra Rygge.
-For oss i Norwegian er det helt avgjørende å tilpasse oss kundene og tilby et godt produkt til lave priser. For å få dette til må vi drive effektivt med lave, administrative kostnader. Bakgrunnen for omleggingen nå er at vi har bare to fly med base Rygge og det er for lite for å ha en kostnadseffektiv basedrift ved flyplassen, sier Daniel Skjeldam.
Som nevnt i en annen tråd, så vil TRD ble flydd av TRD-basen. Regner med det samme er tilfelle for de to på vestlandet.
Rygge er et interessant tilfelle - Norwegian har prøvd det meste fra denne flyplassen uten å lykkes. D
Det viser vel at det ganske enkelt ikke er volum nok å drive lønnsomt .... tre flyplasser i en liten by som Oslo er IMHO dårlig samfunnsøkonomi.
Det er bare en flyplass i Oslo, og det er OSL. Rygge er i Moss, og Torp i Sandefjord.
Norwegian har riktignok prøvd ut endel fra Rygge, og grunnen til at DY ikke har lyktes med storbydestinasjonene er at frekvensene har vært alt for dårlige. Dette har Norwegian selv uttalt. Men de kunne ikke utvide frekvensene fordi da ville de bare konkurrert med sine egne ruter fra OSL.
... mao ikke muligheter for lønnsomt volum.
SVG legges vel ned, så da er det brae BGO igjen
Jo det er det, bare ikke for Norwegians del, med mindre de er villige til å ofre frekvenser på OSL.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.