• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY legger ned kundesenteret i TOS

Egentlig imponerende hvor lenge de har beholdt dette kundesenteret.

Litt imponerende at kontoret i Tromsø egentlig har holdt ut såpass lenge ja. Er vel en del ex-BU ansatte som jobber i administrative stillinger i DY enda, så jeg tror nok de gode verdiene fra BU lever videre i DY, og at det derfor kan være litt sårt å skrenke inn ikke-flygende stillinger. Er jo også snakk om at flere flyttes til FBU, så er jo ikke snakk om å outsource alt til Estland her.

Fant denne oversikten i årsrapporten, og i motsetning til hva fagforeninger og diverse andre har skreket høyt om, så hadde Norge størst vekst i ansatte i fjor, en økning på nesten 500 årsverk.
DY ansatte.png

Litt imponerende at kontoret i Tromsø egentlig har holdt ut såpass lenge ja. Er vel en del ex-BU ansatte som jobber i administrative stillinger i DY enda, så jeg tror nok de gode verdiene fra BU lever videre i DY, og at det derfor kan være litt sårt å skrenke inn ikke-flygende stillinger. Er jo også snakk om at flere flyttes til FBU, så er jo ikke snakk om å outsource alt til Estland her.

Fant denne oversikten i årsrapporten, og i motsetning til hva fagforeninger og diverse andre har skreket høyt om, så hadde Norge størst vekst i ansatte i fjor, en økning på nesten 500 årsverk.
View attachment 47011

Interessante tall.
Noen som husker antall arbeidsplasser Kjos lovet amerikanerne dersom han fikk tillatelse til å fly på USA?
Jeg mener at det var snakk om mye mer enn dette...

Interessante tall.
Noen som husker antall arbeidsplasser Kjos lovet amerikanerne dersom han fikk tillatelse til å fly på USA?
Jeg mener at det var snakk om mye mer enn dette...

Det var vel aldri snakk om å ansette tusener av amerikanere direkte i Norwegian, men at de indirekte med satsningen ville skape mange arbeidsplasser i turistnæringen osv, noe de garantert har gjort. Norwegian er også det ikke-amerikanske flyselskapet med flest ansatte i USA hvis jeg ikke husker feil.

Back