Dagen i dag har blitt brukt til det siste styremøtet i WIAS, hvor beslutningen om å legge ned driften i WIAS ved nyttår er tatt.
20 år og 5 måneder har gått siden vi startet det hele med 3 ivrige karer med mange ideer.
Og for en reise det har vært, med både motbakker og suksesser hand i hand.
WIAS var i sin tid aldri et mål i seg selv, men mer et middel for å få gjort nye og spennende saker.
Fra nyttår går samtlige medarbeidere i WIAS videre inn i en ny enhet, Widerøe Customer Care & Fraud Prevention, som organisatorisk legges i moderselskapet Widerøe AS sin kommersielle avdeling.
Jeg har fått tilbud om å lede denne nye enhet, hvor vi blir til sammen 46 superdyktige personer som består av alle i WIAS, Sales Support, Gruppesalg, IRR-sentret og sist med ikke minst Customer Claims avdelingen.
Corona har lært oss at vi kan jobbe aldeles utmerket sammen selv om vi ikke sitter på samme kontor, og alle medarbeidere beholder sine nåværende kontorplasser i Mosjøen, USA, Fornebu og Bodø, og sammen med gode teamledere og medarbeidere skal jeg etter beste evne videreutvikle denne nye sammenslåtte enhet.
Ved å slå sammen alle disse avdelinger i en ny enhet , sikrer vi at det er EN samlet avdeling som ivaretar kundene gjennom hele reisen, og med tett samarbeide med WGH og de flyvende er jeg 100% sikker på at Widerøe nå virkelig vil kunne levere flybransjens beste kundeservice.
1.jan.21 er vi formelt i gang, og da starter neste etappe på en virkelig spennende reise i det som vel er flybransjens mest krevende periode noensinne.