Slutt for WIAS

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Last edited:
Artikkelen er bak en betalingsmur, men dette er hva Farmer postet på Facebook tidligere i dag.

Dagen i dag har blitt brukt til det siste styremøtet i WIAS, hvor beslutningen om å legge ned driften i WIAS ved nyttår er tatt.
20 år og 5 måneder har gått siden vi startet det hele med 3 ivrige karer med mange ideer.
Og for en reise det har vært, med både motbakker og suksesser hand i hand.
WIAS var i sin tid aldri et mål i seg selv, men mer et middel for å få gjort nye og spennende saker.
Fra nyttår går samtlige medarbeidere i WIAS videre inn i en ny enhet, Widerøe Customer Care & Fraud Prevention, som organisatorisk legges i moderselskapet Widerøe AS sin kommersielle avdeling.
Jeg har fått tilbud om å lede denne nye enhet, hvor vi blir til sammen 46 superdyktige personer som består av alle i WIAS, Sales Support, Gruppesalg, IRR-sentret og sist med ikke minst Customer Claims avdelingen.
Corona har lært oss at vi kan jobbe aldeles utmerket sammen selv om vi ikke sitter på samme kontor, og alle medarbeidere beholder sine nåværende kontorplasser i Mosjøen, USA, Fornebu og Bodø, og sammen med gode teamledere og medarbeidere skal jeg etter beste evne videreutvikle denne nye sammenslåtte enhet.
Ved å slå sammen alle disse avdelinger i en ny enhet , sikrer vi at det er EN samlet avdeling som ivaretar kundene gjennom hele reisen, og med tett samarbeide med WGH og de flyvende er jeg 100% sikker på at Widerøe nå virkelig vil kunne levere flybransjens beste kundeservice.
1.jan.21 er vi formelt i gang, og da starter neste etappe på en virkelig spennende reise i det som vel er flybransjens mest krevende periode noensinne.

Det blir bra, dette her!
 
Last edited:
Lykke til i ny organisasjon! Det at alle får bli med på ferden videre tyder på at dere gjør en god jobb som legges merke til - med positivt fortegn!
 
Corona har lært oss at vi kan jobbe aldeles utmerket sammen selv om vi ikke sitter på samme kontor,

Måtte liksom en pandemi til for å bevise det LN-MOW har klart i alle år :D
 
Måtte liksom en pandemi til for å bevise det LN-MOW har klart i alle år :D

:D

Testet faktisk ut hjemmekontor allerede da jeg jobbet i SITA i Atlanta i 2000/2001. Jeg fikk fortsette i stillingen da familien flyttet til Seattle og holdt det gående i et halvt års tid med laptop og dialup. Det var ikke noen stor suksess naturlig nok, så de benyttet anledningen til å kvitte seg med meg da 9/11-effektene begynte å vise seg ..
 
Er det slik at kontoret i Mosjøen består? Eller flytter alle på hjemmekontor? Moro å besøke Farmer & co på kontoret der tilbake i juli 2013.
 
Er det slik at kontoret i Mosjøen består? Eller flytter alle på hjemmekontor? Moro å besøke Farmer & co på kontoret der tilbake i juli 2013.

Kontoret består og vil forbli 'hjørnestenen' når vi kommer tilbakle til hverdagen. Men vi har fått testet og strukket og fått solidifisert konseptet med hjemmejobbing og vi vil være enda mer robuste hvis det oppstår lignende situasjoner senere. Og i tillegg, med den nye organisasjonen, vil vi også kunne være enda mer tilgjengelig for både kunder og kolleger.
 
Back
Top