Re: DY lærling
Oii, her var det ikke mye positivt.
Jeg skjønner at folk stiller spørsmålstegn med denne lærlingeordningen.
Det er jo ikke til å legge skjul på at Norwegian gjør dette med hovedfokus på lavere kostnader, men man kan jo også snu det litt, å tenke at vi får nye kompetente mennesker inn i bransjen. Samtidig kan man jo også være forståelsesfull for at man må gjøre tiltak for å få et flyselskap til å overleve i disse tider.
Nå har det seg slik, at det faktisk i reiselivet også, stilles krav til de ansatte.
Det er svært vanskelig å komme seg inn i denne bransjen som reiselivet er, uten noe form for kompetanse. Som en bekjent av meg i SAS sa for noen år siden, flyselskapene sliter ikke med å få tak i folk, men de sliter med å få tak i faglig dyktige ansatte.
Dette er dog noen år siden, men tror det er ganske så sant.
Med denne lærlinge ordningen i Norwegian får flybransjen inn nye unge og entusiastiske medarbeidere som om noen år vil trenges. Det er jo ikke til å legge skjul på at f.eks SAS kommer til å slite om få år med tanke på at mange av de nåværende godt voksne kabinansatte vil gå av om ikke så alt for lenge.
Selvom tidene er dårlig i dag med tanke på nye ansettelser, så kan jo faktisk dette snu.
Mange flyselskaper som skal ansette nye kabinansatte krever jo tidligere erfaring, og da er jo en lærlingetid i Norwegian genialt å ha på CV for de som vil starte en karriere i kabinen. I denne lærlingetiden blir man jo kvalivisert ikke bare i kabinen, men også i andre områder i den daglige driften av et flyselskap.
Som sagt, jeg skjønner at folk er skeptiske, jeg stiller også spørsmål ved enkelte sider her, men at det kommer noe positivt ut av det, det er jeg sikker på.
Oii, her var det ikke mye positivt.
Jeg skjønner at folk stiller spørsmålstegn med denne lærlingeordningen.
Det er jo ikke til å legge skjul på at Norwegian gjør dette med hovedfokus på lavere kostnader, men man kan jo også snu det litt, å tenke at vi får nye kompetente mennesker inn i bransjen. Samtidig kan man jo også være forståelsesfull for at man må gjøre tiltak for å få et flyselskap til å overleve i disse tider.
Nå har det seg slik, at det faktisk i reiselivet også, stilles krav til de ansatte.
Det er svært vanskelig å komme seg inn i denne bransjen som reiselivet er, uten noe form for kompetanse. Som en bekjent av meg i SAS sa for noen år siden, flyselskapene sliter ikke med å få tak i folk, men de sliter med å få tak i faglig dyktige ansatte.
Dette er dog noen år siden, men tror det er ganske så sant.
Med denne lærlinge ordningen i Norwegian får flybransjen inn nye unge og entusiastiske medarbeidere som om noen år vil trenges. Det er jo ikke til å legge skjul på at f.eks SAS kommer til å slite om få år med tanke på at mange av de nåværende godt voksne kabinansatte vil gå av om ikke så alt for lenge.
Selvom tidene er dårlig i dag med tanke på nye ansettelser, så kan jo faktisk dette snu.
Mange flyselskaper som skal ansette nye kabinansatte krever jo tidligere erfaring, og da er jo en lærlingetid i Norwegian genialt å ha på CV for de som vil starte en karriere i kabinen. I denne lærlingetiden blir man jo kvalivisert ikke bare i kabinen, men også i andre områder i den daglige driften av et flyselskap.
Som sagt, jeg skjønner at folk er skeptiske, jeg stiller også spørsmål ved enkelte sider her, men at det kommer noe positivt ut av det, det er jeg sikker på.
Last edited: