da har de vel daglig rute fra enten OSL, CPH eller ARN, skal man dømme etter kalenderen ...EN
Nesten
1 ukentlig fra Kastrup
2 ukentlige fra Arlanda
3 ukentlige fra Osl
Avgang 6 dager i uken. Søndag står fortsatt uten forbindelse.
Nei, det er vel tre ukentlige frs Stockholm, avgang tirsdag, torsdag og søndag.
Norwegian fortsetter storsatsingen i Danmark. Den 31. oktober åpner selskapet en ny direkterute mellom København-Kastrup og Dubai. Ruten skal trafikkeres med én ukentlig rundtur med en Boeing 737-800 maskin.
Det blir avgang fra København hver lørdag klokken 15.15 med ankomst Dubai klokken 00.45 lokal tid. Retur blir klokken 02.45 lokal Dubai-tid med ankomst København klokken 06.15.
Norwegian skal ha tre ukentlige Dubai-avganger fra Oslo-Gardermoen og to Stockholm-Arlanda. Selskapet vil etter oppstarten av ruten fra København kunne tilby seks ukentlige direkteavganger til Dubai fra de tre nordiske hovedstedene.
Og med de nye Recarosetene er ikke beinplassen SÅ mye mindre enn hos SAS. Hva serveringen angår, så er det vel maten i all hovedsak som er forskjellen hos SAS, men der har vel DY et riktig så bra opplegg så vidt jeg har hørt. Den store forskjellen er vel strengt tatt for de fullprisreisende, så ikke får et C tilbud hos DY.
Det gir muligheten til å strekke seg mer. Jeg har faktisk fløyet Easyjet - og med free seating fikk jeg sørget for et fritt midsete mellom meg og min reisepartner. Det gjorde turen langt mer levelig - og gjorde nok forskjellen på å føle en sitter trangt, og det å føle at man sitter OK... Etter det nedvurderer jeg aldri et ledig midtsete!Blokerede midtersæder er fint, men det giver ikke bedre plads til benene, så heller et A eller C sæde på A340.
Ja, hadde jeg bodd i København hadde jeg selvsagt valgt A 330/340 til Dubai med SAS jeg og, men for oss som bor i Oslo, så spiller det en viss rolle at DY flyr direkte. Vi har jo flydd B 737 til Kanariøyene i mange år, og Dubai er jo ikke så veldig mye lengre. Men jeg skal innrømme at når jeg reiser charter til Kanari, så velger jeg et selskap som flyr med A 330, framfor de som flyr med B 737.Der er stor forskel på produkterne. Komforten i sædet på SK A340 er milevidt fra de tynde Recaro-sæder. Det kan godt være benpladsen er blevet lidt forbedret med den sædetype, men de er papirtynde og siddekomforten er ikke specielt god. Her er 6t30m laaaaaang tid.
Der er stor forskel på at flyve i 6t30m i en 737 end i en rummelig widebody, som er konfigureret til langt længere flyvninger.
Der er stor forskel på de afgangstider, som DY og SK tilbyder. Afgang med DY fra DXB kl. 02.45 - Nej tak...
Blokerede midtersæder er fint, men det giver ikke bedre plads til benene, så heller et A eller C sæde på A340.
Så lange flyvninger med 737 i lavpris-config - nej tak - og at påstå at det bare er i nærheden af produktet hos SK eller andre netværksoperatører med widebody er vist kun noget som marketingafd. hos DY tror på. Det har ihvertfald ikke hold i virkeligheden.
Det kan til nød sammenlignes med en charterflyvning - ikke produktet hos traditionelle flyselskaber med større og lang mere komfortable fly.
Når det så er sagt, så er der også (nogle gange) forskel på prisen og man får som sat hvad man betaler for. Hvis der er nogle der kan leve med at sidde sammenpresset i en 737 i 6t30m, så fint for mig - det må de helt selv om, så vælger jeg hellere et bedre produkt, som efter min mening er bedre egnet til mennesketransport i så mange timer.
For å si det slik. Etter noen charterturer til Kanariholmene i 737, så er jeg temmelig sikker på at det skal mye til for at jeg setter meg i en 737 på en så pass lang flygning om jeg har et valg, men hvis valget sto mellom SK sine griser og DY sine nye griser, så tror jeg at jeg hadde valgt DY (hvis en ser bort fra alt det andre som loungetilgang etc.)Der er stor forskel på produkterne. Komforten i sædet på SK A340 er milevidt fra de tynde Recaro-sæder. Det kan godt være benpladsen er blevet lidt forbedret med den sædetype, men de er papirtynde og siddekomforten er ikke specielt god. Her er 6t30m laaaaaang tid.
Der er stor forskel på at flyve i 6t30m i en 737 end i en rummelig widebody, som er konfigureret til langt længere flyvninger.
Der er stor forskel på de afgangstider, som DY og SK tilbyder. Afgang med DY fra DXB kl. 02.45 - Nej tak...
Blokerede midtersæder er fint, men det giver ikke bedre plads til benene, så heller et A eller C sæde på A340.
Så lange flyvninger med 737 i lavpris-config - nej tak - og at påstå at det bare er i nærheden af produktet hos SK eller andre netværksoperatører med widebody er vist kun noget som marketingafd. hos DY tror på. Det har ihvertfald ikke hold i virkeligheden.
Det kan til nød sammenlignes med en charterflyvning - ikke produktet hos traditionelle flyselskaber med større og lang mere komfortable fly.
Når det så er sagt, så er der også (nogle gange) forskel på prisen og man får som sat hvad man betaler for. Hvis der er nogle der kan leve med at sidde sammenpresset i en 737 i 6t30m, så fint for mig - det må de helt selv om, så vælger jeg hellere et bedre produkt, som efter min mening er bedre egnet til mennesketransport i så mange timer.
Flyhi, disse nye Recarostolene er komfortable og former seg etter rygg og rumpe og blir således personlig tilpasset din kropp. Det er bare gode tilbakemeldinger på disse setene og de er allerede innstallert i DY's egne 4 stk. 300. I tillegg blir altså benplassen merkbart bedre.
Jeg har fløyet SK A340 mange ganger og de sitteputene er for harde etter min smak. Fordelen med de setene er den justerbare hodestøtten. Og benplassen er kun 32".
Det er vel med dette som med så mye annet. Det er ingenting som er avhengig av bare en ting. Det er mange faktorer som spiller inn, og pris er en vesentlig faktor....og sådan er der jo forskel på folk. Personligt bryder jeg mig ikke om disse nye Recaro sæder. De er for tynde i ryggen efter min smag og efter at have prøvet dem flere gange synes jeg på ingen måde de er behagelige. De giver naturligvis en smule ekstra benplads, men siddekomforten passer ikke til mig.
Sæderne ombord på SK A340 efter efter min mening rigtig gode og dem er jeg meget tilfreds med at sidde i. 32" med disse sæder passer udemærket til min benlængde og når jeg så samtidig får en dejlig og rummelig kabine og ikke mindst egen skærm i sædet foran, så er jeg ikke i tvivl om at der er klasser til forskel på produkterne i min verden.
Men igen sådan er der jo forskel på folk og det kan forhåbenligt være medvirkende til at begge operatører overlever ruten med hver sin målgruppe.
Jeg ved godt hvad jeg vælge og hvad jeg anbefaler til andre - og det er helt klart SK's produkt.
At Norwegian nå er oppe i daglige mellom Skandinavia og Dubai, beviser etter min mening hvordan de fleste reisende oppfatter mange timer i en 737.......
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.