DY ikke morsom å booke

Re: DY ikke morsom å booke

KRS var jo tatt ut i Avinorstreiken såvidt jeg husker, i tillegg til BGO - og vi hadde da mange nok med koselige FIM-er og manglede TKT#s...

Har dere hørt noe om hvordan det faktisk ender med dem som møter opp på gal flyplass?

.

Selvgjort er velgjort

Fått nok et eksempel på deti dag.
Dame: "hei på innsjekk sier at flyet vårt ikke går".
Jeg: "Hmmm." *sjekker* :8:
Jeg: "Nei, det flyet går ikke nå på sommeren. Så rart at du er booket på den..." :question:
Dame: "Jamen hvordan er det mulig, jeg hadde kontakt med flyselskapet i går og de sa at bookingen var i orden." :cry:
Jeg: *sjekker nøye* "Aha, du er faktisk booket på et fly 28. april!" :exclaimation

Har hatt et par Ryanair fortvilende pax på OSL.

Hadde en ganske relaxed type som spurte hvor han kunne funne FR checkin.
Så jeg forklarte så godt jeg kunne

Bort i andre enden av hallen, ned trappen, billetter til toget på høyre side. Ta toget mot sandefjord, buss opp til terminalen, så er du der. Mye er gjort på 3-4 timer hvis toget går snart....

Han bare lo, innså at slaget var tapt og kjøpte nye billetter med KL.

Hadde også to engelskmenn for et par uker siden. Og de forsøkte med drosje. Da de fant ut at 3000 (mener de sjekket prisen og det var den de fikk) var bedre enn nye billetter fra OSL. Og de måtte reise samme dag....

S

Har dere hørt noe om hvordan det faktisk ender med dem som møter opp på gal flyplass?

KLM booker om billetten hvis den er ombookbar, og kanskje litt ellers også, depending on hvem som sitter ved tkt desk.

KLM booker om billetten hvis den er ombookbar, og kanskje litt ellers også, depending on hvem som sitter ved tkt desk.

Min erfaring med KLM er som JoeW sier at man forsøker å hjelpe.
Ofte har det vært slik at man får stå på STBY og krysse fingrene.

S

Men jeg har opplevd "businessmen" med fleksible business-billetter som har tatt feil fordi de fløy inn til OSL, og skulle ut fra TRF. Her kan vi vel skylde på internet...

Men jeg har opplevd "businessmen" med fleksible business-billetter som har tatt feil fordi de fløy inn til OSL, og skulle ut fra TRF. Her kan vi vel skylde på internet...

....eller det at man på død og liv skal bruke samme kode for "Stor-Oslo" og Gardermoen. Kommer vel noen Rygge-tilfeller også hvis/når andre enn DY begynner å fly der med litt volum.

Har opplevd at også reisebyråer klusser det til med OSL, sågar ticket-desken i AMS forsøkte å booke folk om til OSL når TRF-flighten var forsinket, for det var jo "Oslo" det også.

Og hvor mange har ikke hatt connection CDG-ORY på fine internet-kjøpte billetter i sommer? Tipper ca halvparten er klar over flyplassbyttet på forhånd...

Og hvor mange har ikke hatt connection CDG-ORY på fine internet-kjøpte billetter i sommer? Tipper ca halvparten er klar over flyplassbyttet på forhånd...

En AF klassiker :D

Har sittet og sett på billeter self med AF til TLS til høsten. På AF sine sider er det tydelig om det er CDG el ORY man reiser til/fra.
Men nordmenn gidder jo ikke alltid å lese. Man ser ser fort blind på prisen så er det god tur.

Og så kommer diskusjonen sånn i 0530 tiden og de blir sjekket inn til CGD med et ønske om en fin busstur i Paris ^_^

Men har sett på andre nettsider at det ikke kommer like tydelig frem. Man må lese litt - men det burde jo være en selvfølge at man gjør da.....

S

Nei, er vel ikke alle nettsider det er like lett å se på. Enkleste OSL-TLS blir vel via AMS, tenker jeg, men er vel et par avganger CDG-TLS også? Men NCE har jo vært en slager hele sommeren, hvor routingen OSL-RIX-NCE har vært svært populær... Men det er ofte også destination fra ORY...

Faktisk så er det ganske bra med OSL-CDG-TLS. Bare man søker litt så spretter de opp :-)

CDG/ORY - TLS er jo en av de store rutene i Frankrike. Men man må grave litt i internett søkene for de plukker litt vilkårlig.

S

Og Discuss - jeg gjorde LHR-LGW tur retur tre ganger i fjor. Og sier meg enig at det ikke er gjort i en håmdvending (spesielt ikke Fredag ettermiddag.....)

Når jeg reiser til TLS så reiser jeg nå for tiden stort sett med LH via enten FRA eller MUC (da kan jeg ha gjennomgående billett fra TOS med SK). Det finnes en del ulike kombinasjoner med LH fra OSL. In the good, old days, var det som oftest KLM via AMS, med BU fra TOS.

Back